ervaringen met sekszorg uit PGB?
Auteur | Bericht |
---|---|
Marianne |
Geplaatst: dinsdag 22 Januari 2013 00:45
Eén van mijn cliënten wil sekszorg inkopen uit zijn PGB. Ik weet dat het niet mag. Er zijn echter diverse bedrijven die dit wel aanbieden, zoals hij heeft gevonden. Ik heb grote twijfels of het wijs van hem is, en acht het risico hoog dat hij bij de verantwoording bedrogen uitkomt. De handelswijze van het bureau of bemiddelingsbedrijf is al raar. Over een contract wordt niet gesproken, wel over een factuur met een uurloon wat hoger is dan het maximum wat voor begeleiding betaald mag worden. Ook biedt men geen begeleidingsplan aan. Mijn klant kan zich niet veroorloven iets in te huren wat niet vergoed wordt. Hij wordt lekker gemaakt met een mooie vrouw, terwijl de zaken niet geregeld zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Melden jullie dergelijke bureau's ergens aan? |
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 22 Januari 2013 20:33
Afraden! Je kunt dat soort bureau's nauwelijks aanpakken, omdat de budgethouder te allen tijde verantwoordelijk blijft voor het juist besteden van het budget. Bij twijfel of vragen vanuit het Zorgkantoor heeft budgethouder dan geen zorgovereenkomst en te hoge tarieven betaald, waardoor hij het uit eigen zak moet gaan terugbetalen. Ik zou willen dat er mogelijkheden waren om dit soort 'zorgverleners' aan te pakken, want heb nu al zo vaak gezien dat budgethouders zonder kritisch te zijn in zee zijn gegaan met dit soort bureautjes en daar later zelf voor konden boeten :cry: |
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 22 Januari 2013 20:37
Je kunt hiervan overigens altijd melding van maken bij Per Saldo, volgens mij hebben die een zwarte lijst waarop ze dit soort meldingen over zorgverleners/bureautjes zetten, maar weet het niet zeker. Heb zelf eerder wel eens melding gedaan bij het Zorgkantoor (die doen er niets mee of doen een intensieve controle bij de budgethouder die dan de dupe is) en bij CVZ die doen er ook erg weinig mee en bij de consumentenbond en die hebben er ook niets mee gedaan. Pas toen er meerdere meldingen over hetzelfde thuiszorgbureau gedaan waren is er wel actie ondernomen (maar dan heb ik het dus over héél veel meldingen!) |
Pim |
Geplaatst: woensdag 23 Januari 2013 20:49
Daarnaast staat seksuele zorg in de vergoedingenlijst van het PGB sowieso als dat dit niet mag vergoed worden. http://bit.ly/10wSR7V Dus er is altijd sprake van het terug moeten betalen van het volledige bedrag dat hier aan is besteed. Hoe spijtig dat ook is, het mag niet. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk