1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Uur tarief

Auteur Bericht
Merel Geplaatst: vrijdag 01 Februari 2013 15:33
Beste allemaal,

De pgb wereld is helemaal nieuw voor mij.. zou iemand mij kunnen helpen met het uur tarief voor mij?? (incl. vakantie geld, reiskosten)

Ik heb al even zitten googlen, maar kom er nog niet uit..

en hoe zit het met OT en avondhulp?

Ik heb mijn MBO 2 zorg/welzijn diploma.. 1,5 jaar de IG opleiding gevolgd maar deze niet afgerond.
Daarnaast 3 jaar werkervaring in een woonhuis voor kinderen met een beperking + VP handelingen behaald.

Groeten Merel
Geplaatst: zaterdag 02 Februari 2013 11:33
De brochure PGB in 8 stappen is heel informatief als je je oriënteert in PGB-land.
Dit gaat alleen om AWBZ-zorg. Het is geschreven vanuit het perspectief van de opdrachtgever. Vanuit de website van de zorgkantoren is deze brochure te downloaden.
Met name huishoudelijke hulp wordt voornamelijk door de gemeente gefinancierd.
PGB-houders krijgen daarvoor ongeveer €15.- per uur.
Nanda Geplaatst: donderdag 07 Februari 2013 21:56
Wat handig is, is om te kijken wat je nodig hebt voor een maand. Wat heb je nodig om je vaste lasten te betalen, of beter gezegd wat wil je overhouden aan het eind van de maand, doe dit x 12 (maanden) tel hierbij op wat je nodig hebt voor je vakantie en verzekeringen en eventuele extra kosten. Er zijn 52 weken in het jaar trek daar je vakantie weken vanaf, dus zeg 8 weken dan hou je 44 weken over. Het bedrag moet je dus delen door 44 dan weet je hoeveel je wil verdienen per week en kijk dan in hoeveel uur je dit wil verdienen. Lager dan 20 euro is meestal zo weinig dat je zo ongeveer niets overhoud....

Groetjes Nanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.