belastingdienst voornemen afwijking geen ondernemer meer!?
Auteur | Bericht |
---|---|
Claudia |
Geplaatst: dinsdag 19 Februari 2013 16:40
vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst ,dat ik niet meer wordt gezien als ondernemer vanaf of in 2010? mijn aangifte inkomstenbelasting werd onder de loup genomen en hier wordt dus geconstanteerd dat ik in loondiest 22.000 euro heb verdient en als winst uit onderneming 5.297 bij een omzet van 7212. verder wordt de eis van 1 jan 1998 erbij gehaald dat er van de tijd die feitelijk wordt besteed aan werkzaamheden in het economische verkeer tenminste 50 % besteed moet worden aan het drijven van mijn onderneming. Ik werk echter in loondienst maar 20 uur per week en in mijn bedrijf met clienten met een pgb kom ik aan de ureneis van 1225 per jaar?? Hoe kan de belastingdienst dit zo zien ? Wie heeft dit ook mee gemaakt ,andere reacties ook welkom. ik ga natuurlijk bezwaar aantekenen! |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 19 Februari 2013 17:12
Beste Claudia, De belastingdienst constateert dat zij niet duidelijk hebben of u inderdaad wel aan die uren eis voldoet en stelt daardoor dat dit niet zo is. Het is aan u om aan te tonen dat ze daar geen gelijk in hebben door een goede administratie, facturen en heldere uiteenzetting van welke uren u bedrijfsmatig heeft gedaan (administratie, promotie, acquisitie en reistijd van en naar klanten horen hier ook bij). Loondienst mag inderdaad het werken als ondernemer niet overstijgen want anders vervallen de ondernemersregelingen en gaat er dus een flink hoger tarief gelden. Meestal gaat de belastingdienst er redelijk met gestrekt been in en zult u behoorlijk goed beslagen een wederwoord moeten hebben. Zij hebben daarbij machtsmiddelen om u uiteindelijk als u niet aantoonbaar aan de eisen voldoet de aanslag op te kunnen eisen. Veel succes met het uitzoekwerk en de verdediging. Ik hoop dat u de administratie voldoende op orde heeft om de belastingdienst tevreden te krijgen in deze. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Claudia |
Geplaatst: dinsdag 19 Februari 2013 18:14
Bedankt voor de snelle reactie . .Administratie goed bij gehouden moet dus geen probleem worden. Met vriendelijke groet claudia |
Annelies |
Geplaatst: dinsdag 19 Februari 2013 23:25
Beste Claudia, Misschien heb je iets aan de informatie uit deze rechtszaak, die door de zorgverlener is gewonnen. De belastinginspecteur betwistte hierbij ook dat de zorgverlener als zelfstandige zou hebben gewerkt naast een dienstverband. Zie : http://zoeken.rechtspraak.nl/ResultPage.aspx?snelzoeken=t&searchtype=ljn&ljn=BW6128 De situatie is wel wat anders dan in jouw geval, maar misschien kan je dit helpen, indien je een bezwaar wilt indienen. met vriendelijke groet, Annelies Blekman Thuisverpleegkundige te Nieuwegein |
Claudia |
Geplaatst: woensdag 20 Februari 2013 14:19
Bedankt,heb het gelezen en die punten die vermeld staan wat een zelfstandige uit maakt waren mij wel bekend en hier kan ik mij dan ook nog op beroepen. Groet Claudia |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk