1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

en of rekening

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 30 Maart 2013 15:25
Goededag
Mijn moeder heeft mij en machtiging van haar rekening gegeven . Nu wil ze ook dat ik dingen voor haar regel zoals betalingen en andere zaken. Nu zegt de bank dat mijn moeder dan een en of rekening moet openen maar alles wat dan op de rekening staat moet ik dan opgeven bij de belasting . Maar dit is toch niet van mij . Hoe hebben andere mensen dit nu gedaan. En hoe moeten wij dit nu regelen.
Marijke Geplaatst: zaterdag 30 Maart 2013 20:23
Als u verder ook bewindvoerder voor uw moeder wordt, is dat de handigste oplossing. Dan blijft het gewoon haar geld, maar mag u beslissen.
Nelleke Geplaatst: maandag 01 April 2013 11:41
Nee, het blijft haar geld en zij moet het ook opgeven bij de belastingdienst.
zie ook:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/financielevraagbaak/1061/__En_of_rekening_opgeven_bij_fiscus___.html
Geplaatst: dinsdag 02 April 2013 10:58
Uw moeder kan U machtigen. Dan blijft het haar geld.
Margret Geplaatst: donderdag 04 April 2013 14:21
Ik ben gemachtigd door mijn moeder bij de rabobank. Ik heb ook een pas van haar rekening en kan voor haar telebankieren. Het is geen en/of rekening, want het is niet mijn geld.

Maggie
Rensje Geplaatst: donderdag 11 April 2013 14:10
Bij een en-of rekening is het geld van beide, je bent gelijkwaardig "bezitter" van het geld.. Je kunt beter de rekening op naam van de eigenaar zetten en dan een machtiging. Kun je wel alle afgesproken bankzaken regelen, maar het geld is niet van jou.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.