1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Fokus op de pijnbank na bezoeken IGZ

Auteur Bericht
Pim Geplaatst: dinsdag 09 April 2013 20:38
Vandaag kwam het officiële verslag uit van de Inspectie van de Gezondheid Zorg die constateerde wat iedereen die enigszins af weet van de situatie bij Fokus al lang wist:
Fokus ADL zorg disfunctioneert zeer ernstig. Het ene project iets minder dan het ander.
http://bit.ly/16NovRt

De IGZ is na die vele jaren eindelijk wakker geworden (waarschijnlijk heeft de grondige schoonmaak bij hun ze eindelijk zover gekregen).
Fokus moet nu een verbeter traject inzetten waar de IGZ scherp op gaat toezien. Het zal mij benieuwen wanneer de IGZ gaat besluiten om hard in te grijpen. Zal het mei of juni worden?

Mensen die er van gebruik maken: Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat de veranderingen echt verbeteringen gaan worden die structureel zijn. Ik hoop voor jullie dat de zorg nu echt van voldoende kwaliteit gaat worden en dat inspraak echt serieus aangepakt gaat worden.
Eindelijk, het heeft veel te lang moeten duren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: donderdag 11 April 2013 13:08
Ik wil toch even reageren, ik vind het erg dat er zo negatief over Fokus gedaan wordt. Ze zijn in een paar projecten gaan kijken waar het misschien niet allemaal koek en ei is. Bij ons wel. Ik woon zelf in een Fokus project, en ben er zeer tevreden over. Moet er niet aan denken al mijn vrijheid te moeten opgeven en in een verpleegkliniek te moeten wonen. Vanaf 1 januari wordt het al moeilijk, om uberhaupt nog in een Fokus woning te kunnen blijven wonen, dank zij de bezuinigingen van ons OOO zo Geweldig kabinet. Minder dingen die Fokus mag doen, en dan ook nog minder uren in de Huishoudelijke Hulp.
Mensen die geen handicap hebben, oordelen en veroordelen mensen met een handicap die afhankelijk zijn. Je kan Fokus niet veroordelen, als je er niet mee bekent bent. En wat zegt 28 huizen bekijken terwijl er 1400 mensen wonen. Niets. Voor mij komt er een hele slechte tijd aan, waar ik me heel veel zorgen over maak.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.