Een onderaannemers contract is dat bindend?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 14 April 2013 20:24
Ik heb een aanbod gekregen voor het begeleiden van een cliënt met zorg in natura als onderaannemer. Dit via een bemiddelingsbureau. Nu ben ik wel bekend met de zorgovereenkomsten met een freelancer, wat hierin mijn rechten en plichten zijn en zowel die van mij cliënt. Echter weet ik niets van een contract als onderaannemer. In het contract staat de soort van zorg, de prijs per uur, de start en eind datum en het aantal uren per week. Niets over een opzeg termijn, eventueel vertegenwoordiger (of is dit de stichting die vraagt om de begeleiding) . Kan iemand mij meer informatie over verschaffen. Ben trouwens 4 jaar zzp ér en werk voor cliënten met een pgb. mvg jessie |
|
Nelleke |
Geplaatst: maandag 15 April 2013 12:17
Je kunt nog denken aan: tarieven op weekend- en feestdagen. Wat spreek je af als de zorgvrager afzegt. Binnen welke termijn is de organisatie verplicht te betalen. Zorg dat in het contract staat dat jij verantwoordelijk bent voor je taakstelling en in deze ook beslissingsbevoegd. (geen schijnzelfstandigheid) |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 16 April 2013 16:40
Als u voor een instelling werkt dan eist de belastingdienst dat u BTW hoog tarief als uitlenende organisatie rekent, dient u te voldoen aan de WIAADA regelgeving (onder andere uw KvK inschrijving dient te vermelden dat u personele diensten verleend of uitleent) en bent u verantwoordelijk voor een correcte administratie van alle verleende diensten en een kloppende btw administratie. Het is niet verstandig dit voor slechts een klant te doen. Zeker vanwege de hoge risico's en administratieve lasten. Wel kan u via een bemiddelingsbureau voor individuele klanten werken. Het is belangrijk dat u van te voren duidelijkheid krijgt van de belastinginspecteur of deze dit ziet als zijnde werkzaam voor een instelling (hoog BTW tarief) of voor een individuele klant (BTW vrijstelling). Deze situatie is helaas zo ingewikkeld geworden per 2013 toen een maatschap van verpleegkundigen hierover een rechtszaak verloor tegen de staat. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 16 April 2013 19:57
Dank u wel voor u reacties, Ik heb er veel aangehad. Ten eerste is het contract niet compleet en ten tweede heb ik geen zin btw te berekenen. Er werd al vaag gedaan over het contract toen ik daar vragen over had, maar het is me nu wel duidelijk waarom. Ik laat het contract aan me voorbij gaan, en hoe het wel bij een zorgovereenkomst met de cliënt of de vertegenwoordiger. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk