Op nota: verpleging?
Auteur | Bericht |
---|---|
Jetty |
Geplaatst: donderdag 18 April 2013 14:49
Hallo, Ik werk als verzorgende in 24uurs-zorg voor een PGB-houder. Op de nota's zet ik dat deze bestemd zijn voor verzorging, begeleiding en huishoudelijke hulp. Nu heeft mijn opdrachtgever gevraagd ook verpleging op de nota te zetten. Ik geef wel medicijnen, zwachtel soms e.d. Maar ik heb geen opleiding verpleegkundige. Mag ik dan wel verpleging op de nota zetten? Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord. Jetty |
Geplaatst: vrijdag 19 April 2013 21:10
Het lijkt mij beter van niet. Voor Uw cliënt maakt het niet uit: Die mag vanwege de keuzevrijheid PGB voor verpleging ook aan persoonlijke verzorging besteden. Als Uw cliënt een ZZP heeft mag daaruit ook huishoudelijke verzorging betaald worden. Bij een indicatie in functies en klassen mag dat niet. Alleen als Uw cliënt daarvoor een PGB van de gemeente heeft mag dat. Deze huishoudelijke verzorging moet U dan specificeren. Anders krijgt Uw cliënt problemen met de gemeente. |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 19 April 2013 22:52
Zover mijn informatie strekt mag u niet leveren waar u niet toe bevoegd bent. Verpleegkundige is een beschermde titel en mag u niet opvoeren tenzij u een BIG registratie heeft. Doet u dit wel kunt u zelfs tuchtrechtelijk worden aangepakt. Als u verzorgende handelingen uitvoert moet u dat als zodanig factureren. De bestedingsvrijheid van het PGB is beperkt bij verpleegkundige handelingen voor mensen met een indicatie waarin deze handelingen daadwerkelijk zijn opgenomen. Dus niet iedereen met een PGB mag verpleegkundige handelingen daadwerkelijk verantwoorden. Dit mede om mensen te beschermen tegen onheus gebruik van budget. U zult uw cliënt dus duidelijk moeten maken dat aan deze vraag niet tegemoet gekomen kan worden. Het blijft me bovendien duister waarom je dat als zelfstandige professional sowieso zou willen doen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Nelleke |