1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorg-Hulp Vinden via de UWV? Of via Marktplaats?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 16 Mei 2013 01:21
Eerst een uitleg die je moet snappen.

Bij de UWV staan mensen geregistreerd die werkeloos zijn, in de ww zitten. Een ww-uitkering is 70% van het laatst genoten inkomen. Deze mensen zijn verplicht naar werk te zoeken. Elk uur dat ze zouden werken daar verdienen ze 100% het uurloon van. Dus dat is beter dan de 70% waar ze het anders mee moeten doen. Ze zouden dus graag bv voor JOU willen werken!!

Een PGB-houder is een werkgever. Jij als PGB-houder/werkgever hebt voor de Belastingdienst ook een zogeheten "Loonheffingsnummer". Dat is je BSNummer met daarachter een L (voor loonheffing) en 2 cijfers die aangeven voor de hoeveelste keer dat je werkgever bent (dat kan bv 01 zijn).

Als je de Belastingtelefoon belt (0800-0543, gratis) en de toets voor "ondernemersvragen" kiest, dan kun je de medewerker vragen om uw Loonheffingsnummer.

Dat Loonheffiingsnummer heb je nodig wanneer je belt naar de UWV-werkgevers (de afdeling die werkgevers helpt). Het telnr is 0900-9295.

Tot nog toe heb ik enkel vriendelijke en behulpzame medewerk(st)ers aan de lijn gekregen, dus dat zal met jou ook wel gebeuren!

Aan de medewerk(st)er vraag je dan aan jou uit te leggen wat je moet doen om een advertentie voor een zorgverlener op hun website, www.werk.nl, te krijgen. Dat kun je natuurlijk ook zelf uitvogelen via die website.

Je zou voordat je belt bij voorkeur alvast een concept-advertentietekst klaar moeten hebben zodat je daaruit kunt voorlezen wanneer ze vragen stellen. Ze zullen proberen de tekst naar je zin te maken, dus dan je dus het beste een tekst klaar hebben die al naar JOUW zin is!

Wel, dit ga ik dus morgen zelf proberen voor iemand die zorgverleners nodig heeft, die ik nog niet via de Nationale Hulpgids voor hem heb kunnen vinden!
............................................

Als je (ook) een (gratis) advertentie voor een zorgverlener op Marktplaats wilt zetten, google dan "marktplaats klussen" of ga naar www.marktplaats.nl/klussen.

Linksboven zie je dan staan: Plaats een Klus GRATIS. Tja, het gaat natuurlijk niet zozeer om een "klus", maar op een andere manier zul je waarschijnlijk moeten betalen. En deze manier werd me door een Marktplaats-medewerker geadviseerd. Verder geef ik hier geen uitleg over, daar zou je zelf uit moeten kunnen komen.

........................

Ik wens alle zorgzoekers succes!
Diana Geplaatst: donderdag 16 Mei 2013 08:27
Kleine kanttekening/aanvulling over dat meer verdienen.
Ik ben ZZPer en ik heb als aanvulling een WW uitkering omdat mijn betaalde(loondienst) baan ophield.
Ik werk sinds kort een paar uur in de week voor een commerciele thuiszorgorganisatie (vacature via UWV aangeleverd).
Ik moet elk verdiend uur opgeven, en dat wordt afgetrokken van mijn ww uitkering, helaas is dat bij die thuiszorgorganisatie per uur euro's minder dan de 70 % ww die ik krijg.. Werken in Nederland loont dus niet altijd. Gelukkig compenseren mijn zzp werkzaamheden een en ander maar ik zit nu ook met een pensioengat etc.
Pim Geplaatst: donderdag 16 Mei 2013 11:28
Beste Diana,

Dat heet nu met een mooi woord armoede val.
Waar het werk minder verdient dan je als uitkering krijgt.
Een heel wrang gegeven, want het stimuleert niet bepaald om aan het werk te gaan als je er door minder per maand overhoud dan als je thuis zit met een uitkering.
Gelukkig dat jij je er niet door laat tegenhouden.

De tips van Tjalko zijn zeker waardevol. Bij het UWV en marktplaats zul je echter nog alerter moeten zijn op welke kwaliteit je krijgt.
Groet,

Pim
Geplaatst: dinsdag 28 Mei 2013 10:01
Ipv kijken op Marktplaats kun je ook heel goed zoeken naar klussen of adverteren op Koopplein.
Koopplein is een veilingsite die plaatselijk opereert. In de plaatsten waar het al draait is het een groot succes. In de tijd dat ik als gastouder werkte vond ik daar wel werk.

Succes met het vinden van werk, in deze tijd is het moeiljik, en is het belangrijk dat je op verschillende plekken kijkt en adverteert.

Groetjes
Marrigje

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.