1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wel of geen kortdurendverblijf bij indicatie groep

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: vrijdag 21 Juni 2013 10:31
Iedere keer hoor ik een verschillend antwoord, ze zeggen dat je vrijheid hebt in de besteding van je PGB echter moet je hier wel de juiste indicatie voor hebben.

Ik heb voor een cliënt kortdurend verblijf aangevraagd vanwege de overbelasting in het gezin, helaas is het niet toegekend. (het is moeilijk om kortdurend verblijf toegekend te krijgen.

Wel is de individuele begeleiding een klasse omhoog gegaan en hebben we klasse 1 groep gekregen. Vaak hoor je zorgvragers die op deze manier toch kortdurend verblijf inkopen en hun kind een weekend op laten vangen. Jeugdzorg vertelde mij gisteren echter dat het met begeleiding groep niet is toegestaan om kortdurend verblijf in te kopen.
Om grote problemen te voorkomen bij mijn zorgvragers hoor ik nu graag hoe het echt zit, want de 1 zegt dit en de ander zegt dat.

Het zal natuurlijk verschrikkelijk zijn als de ingekochte zorg niet wordt goedgekeurd.

Wie weet het juiste antwoord?
Geplaatst: donderdag 27 Juni 2013 12:15
De indicatie van mijn zoon is ook veranderd. Ook voor hem was het niet meer mogelijk om verblijf tijdelijk te krijgen. Wel zag bureau Jeugdzorg (Groningen) in dat ontlasting van het gezin wel nodig bleef. Zij hebben toen de indicatie begeleiding groep omhoog geschroefd zodat ik deze dagdelen op kon sparen om toch gebruik te kunnen maken van logeeropvang. In ons geval werd het dus door bureau Jeugdzorg zelf aangereikt. Mijns inziens valt dit nog steeds onder de bestedingsvrijheid die je hebt, maar de logeeropvang moet wel aan enkele eisen voldoen ( zie per saldo of vergoedingenlijst). Ik vind echter wel dat je veel moet sparen met begeleiding groep, wil je je kind daar een weekend van wilt laten logeren. Je zult er dan een ook stukje van de individuele hulp voor meten reserveren. Maar mijns inziens is het geen probleem als je dit zo doet.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.