1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleiding groep / individueel

Auteur Bericht
Avanti K1ds Geplaatst: zaterdag 03 Augustus 2013 19:27
Beste allemaal,

Ik heb de volgende vraag aan jullie.

Een cliënt heeft de volgende indicatie: begeleiding individueel klasse 1 (0-1,9 uur p/w) en daarnaast begeleiding groep klasse 8 (8 dagdelen). Hij heeft begeleiding groep ingezet om middels een arbeidsrehabilitatieprogramma weer een leuke dagelijkse bezigheid te hebben, maar is daar uiteindelijk uit eigen beweging weggegaan. Cliënt wil graag een zinvolle dagbestededing (bijv. Vrijwilligerswerk) om de dag door te komen (dit is tevens zijn hulpvraag).

Momenteel gebruiken we de uren van begeleiding individueel voor mijn begeleiding. De volgende vragen blijven open staan:

1. Is het mogelijk om de uren van begeleiding groep ook in te zetten als begeleiding individueel?
2. Hoe kunnen we de uren (en het geld) van begeleiding groep op een zinvolle manier inzetten? Kan dit bij vrijwilligersorganisaties? Of moet dit bij 'erkende' instellingen?
3. Welke mogelijkheden zijn er om zijn uren van begeleiding groep in te zetten op de hulpvraag die cliënt heeft?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, waarvoor alvast dank!

Groet,
Remko
Stichting WWA-Delft Geplaatst: woensdag 07 Augustus 2013 16:29

Beste allemaal,

Ik heb de volgende vraag aan jullie.

Een cliënt heeft de volgende indicatie: begeleiding individueel klasse 1 (0-1,9 uur p/w) en daarnaast begeleiding groep klasse 8 (8 dagdelen). Hij heeft begeleiding groep ingezet om middels een arbeidsrehabilitatieprogramma weer een leuke dagelijkse bezigheid te hebben, maar is daar uiteindelijk uit eigen beweging weggegaan. Cliënt wil graag een zinvolle dagbestededing (bijv. Vrijwilligerswerk) om de dag door te komen (dit is tevens zijn hulpvraag).

Momenteel gebruiken we de uren van begeleiding individueel voor mijn begeleiding. De volgende vragen blijven open staan:

1. Is het mogelijk om de uren van begeleiding groep ook in te zetten als begeleiding individueel?
2. Hoe kunnen we de uren (en het geld) van begeleiding groep op een zinvolle manier inzetten? Kan dit bij vrijwilligersorganisaties? Of moet dit bij 'erkende' instellingen?
3. Welke mogelijkheden zijn er om zijn uren van begeleiding groep in te zetten op de hulpvraag die cliënt heeft?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, waarvoor alvast dank!

Groet,
Remko

Dag Remko,

1) Ja jemagbegeleiding groep ook individueel inzetten.
Het is aan het CIZ deze zorg te indiceren, maar het staat de zorgaanbieder/ PGB begeleiding vrij hoe deze groepszorg individueel te geven.
2)dit hoeft bij een PGB geen ZIN te zijn
3)Met een PGB kun je de tarieven afstemmen op de vraag en met de client.
Hier kun je dan samen uitkomen.
Voor welke activiteiten precies is bij Per Saldo bekend.

Succes Lia

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.