Aanbesteding 2014 zorgkantoor VGZ
Auteur | Bericht |
---|---|
Linda |
Geplaatst: woensdag 14 Augustus 2013 20:58
Ik ben vorige maand naar een bijeenkomst van de VGZ (regio Nijmegen)geweest voor de aanbesteding van 2014 ZIN. En ik heb wederom als ZZp er besloten om niet mee toedoen. De reden hiervoor is : -ik moet mijn (5)bestaande klanten opzeggen ( 60 uur per week) - mag bij de VgZ in de pilot niet meer dan 60.000 euro gaan verdienen op jaarbasis ( moet de belasting nog vanaf) - IkMoet verplicht metDinz werken -het vervangingsplan is erg lastig uitvoerbaar. Je mag je niet door iemand laten vervangen die niet in dezelfde regio werkt. - Je moet voor Iedere regio weer een andere AGBcode aanvragen Het spijt me enorm, ik heb alle zaken op orde maar het wordt je gewoon lastig gemaakt. Ik werk volgend jaar gewoon weer met het PGB, mijn klanten zijn uitermate tevreden en na 2014 zie ik wel weer. Groetjes Linda |
Max |
Geplaatst: maandag 19 Augustus 2013 12:45
Hallo Linda, Als ZZP'er lijk ik eveneens tegen hetzelfde aan te lopen als jou. Daar ik net op deze komende verandering aan het focussen ben, heb ik nog geheel geen idee of ik nu daadwerkelijk ook actie moet ondernemen oftewel de budgethouder, om mijn cliënten te behouden. Kan je mij aangeven waar ik de juiste informatie kan verkrijgen, om daarmee meer inzicht te verwerven? In mijn situatie betreffen het 2 cliënten, waarvan één, een deel zorg en individuele begeleiding ontvangt en de ander uitsluitend individuele begeleiding. Daarnaast werk ik ook als gecertificeerd Sensi-therapeut. Alvast bedankt voor je hulp. Hartelijke groet, Max |
Yvonne |
Geplaatst: donderdag 22 Augustus 2013 13:28
Hallo Linda, Ik ben sinds februari 2012 deelnemer aan deze Pilot van VGZ. Was bij de eerste 25 ZZPers in Nederland in de AWBZ zin. Ik snap jouw bezwaren, want die zijn er zeker. Wij draaien momenteel met drie vaste verpleegkundigen (waren er 4) en 1 invaller in Oisterwijk, hebben ong. 10 cliënten in zorg en het gaat allemaal prima. Wel is ons team te klein om echte calamiteiten op te vangen. Daarnaast werk je in de AWBZ in minuten, dus veel uren achter elkaar draaien zit er niet in, want zo werkt de AWBZ niet. 60 uur per week, zoals jij aangeeft, lukt gewoon niet omdat de CIZ indicaties dat niet toelaten. De piekuren zitten op de ochtend en de avond. Als kostwinner is het dus ook moeilijk een compleet maandinkomen uit deze manier van werken te halen. Wij zijn met ons tweeën ingestapt en zoeken zelf onze collega's erbij, omdat je echt 200% van elkaar op aan moet kunnen met deze manier van werken. Met ingang van januari hopen we weer met z'n vieren te zijn en misschien zelfs met vijven. Voorop staat dat wij het super vinden om ons eigen 'winkeltje' te hebben. We werken in onze eigen woonplaats met zeer korte lijnen naar huisartsen, POH's en allerlei andere disciplines. Ons netwerk groeit per week. We hebben geweldige cliënten en voelen zo dat we het verschil maken t.o.v. de reguliere thuiszorg. Onze cliënten hebben de voordelen van een klein, zeer betrokken en kundig team en geen rompslomp met het regelen en beheren van een PGB budget. Ik zou niet anders meer willen dan zo werken, maar per 2015 gaat alles op de schop en weet nog niemand hoe 'zorgland' eruit gaat zien! Wij zullen er in elk geval voor knokken dat onze cliënten recht houden op kleinschalige en warme zorg! Groeten en succes, Yvonne |
Erwin |
Geplaatst: zondag 25 Augustus 2013 19:59
Hallo Linda, Goedenavond Linda, Ben reeds 11jaar werkzaam binnen het PGB. Heb veel zien komen en gaan. Ik sluit mij aan bij jouw conclusies, bovendien kwam het zorgkantoor eerst met de eis dat je minimaal een omzet van € 100.000 moest draaien met allerlei niet haalbare eisen. De ZZper wordt hier absoluut niet geholpen. Ik heb er wel ideeen over hoe je dit kan ombuigen t.ov. clienten en zorgverleners. Misschien kunnen wij elkaar versterken. Mvgrt Erwin |
Bertranda |
Geplaatst: zondag 20 Oktober 2013 16:12
Hallo Linda, Ik heb alle eisen voldaan voor het jaar 2013, maar er waren 2 mensen toegelaten door Mensiz (regio Groningen) waardoor pilot is niet door doorgegaan. Voor het jaar 2014 was is helaas te laat i.v.m. vakantie. Ik ben met je mee eens dat met een hand wordt iets gegeven terwijl met de andere hand weer gepakt. Na alle informatie heb ik begrepen dat jij een naam als ZZP'er mag houden met allerlei verplichtingen, jij bent helemaal niet zelfstandig. Vervolgens alle organisaties waar je verplicht bent zich te melden en te betalen, zijn voor niets verantwoordelijk. Mooi bedacht, weer banen in tussenlaagjes dat het geld opeten. Daarom is de zorg zo duur en daarom willen veel mensen niets ondernemen, maar blijven zitten en wachten wat er volgend jaar gebeurt. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk