1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Beginnen met pgb werk, niet als zzp-er

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: donderdag 22 Augustus 2013 12:53
Hallo,

Ik heb me ingeschreven bij de nationale hulpmiddelen en ben inmiddels in contact gekomen met een aantal cliënten waaruit, hopelijk, een samenwerking gaat plaats vinden.

Nu is mijn vraag: hoe wordt het pgb geld aan mij betaald? Ik ben geen zzp-er. Wel ben ik als persoonlijk begeleider in dienst bij een instelling maar het pgb werk komt hier niet uit voort. Ik doe dit voor mijzelf.
Moet ik zzp-er gaan worden en me inschrijven bij de KVK? Of kan dit ook op een andere wijze?

Ik heb al veel afgespeurd op internet maar word weinig wijzer...

Groet,
Ilona
Nationale Hulpgids team Geplaatst: donderdag 22 Augustus 2013 14:15
Beste Ilona,

Heb je al op deze pagina gekeken: https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/werken-via-pgb.html.
Daar staat veel informatie over hoe het werkt als je via het PGB gaat werken.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Het Nationale Hulpgids Team
Alberta Geplaatst: donderdag 22 Augustus 2013 14:32

Hallo,

Ik heb me ingeschreven bij de nationale hulpmiddelen en ben inmiddels in contact gekomen met een aantal cliënten waaruit, hopelijk, een samenwerking gaat plaats vinden.

Nu is mijn vraag: hoe wordt het pgb geld aan mij betaald? Ik ben geen zzp-er. Wel ben ik als persoonlijk begeleider in dienst bij een instelling maar het pgb werk komt hier niet uit voort. Ik doe dit voor mijzelf.
Moet ik zzp-er gaan worden en me inschrijven bij de KVK? Of kan dit ook op een andere wijze?

Ik heb al veel afgespeurd op internet maar word weinig wijzer...

Groet,
Ilona

Dag Ilona,

Mijn man en ik horen allebei bij de pgb houders. Mijn antwoord is dus vanuit die hoek.

Wij hebben hulpverleners (11) in dienst die werken volgens de 3 dagen regeling. Zij werken dus nooit meer dan 3 dagen in de week bij ons. Eén van deze hulpverleners is een zzp-er zij stuurt ons elke maand een rekening. De anderen zijn allen werkzaam in de reguliere zorg en zijn dus geen zelfstandigen. Hen betalen wij via de SVB (sociale verzekerings bank) uit. Volgens mij wordt dat volgend jaar verplicht. Het trekkingsrecht word dan ingevoerd. Bij betaling via de SVB kan je kiezen voor de opting in. Dit betekend dat je dan de belasting en het zvw gedeelte al af kunt laten trekken.

Als antwoord op jouw vraag. Jij hoeft dus geen zzp-er te worden.

Kijk even rond op de website van Per Saldo en de SVB. Op deze sites staan ook te downloaden contracten.

Succes

Alberta.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.