begeleiding afgewezen, maar nog een kans. hulp gevraagd.
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 10 September 2013 15:13
Ik heb pgb ivm een bipolaire stoornis/ptss/persoonlijkheidsstoornis. Daarvoor heb ik begeleiding op het gebied van structuur in de dagelijkse bezigheden, praktische hulp bij het plannen van bijv huishouden en administratie, dus niet alles in 1 keer overhoop halen, maar deel voor deel, dat soort hulp, vooral praktisch. Dit loopt prima, maar ik wil er hulp bij voor de balans tussen werk en ontspanning, want dat is nog erg lastig. Dat is niet in te plannen voor me vooralsnog. Iemand die me daarbij helpt de balans te zoeken en te vinden, die desnoods samen met mij een stuk rust in kan bouwen om het uiteindelijk alleen te kunnen. ik had hiervoor iemand gevonden waar ik een goed gevoel bij heb en toestemming gevraagd, maar dat is afgewezen omdat het hulp bij ontspanning zou zijn. Nu is telefonisch afgesproken dat ik nog een kans maak als ik het beter uit leg wat de bedoeling is. Ik zie door de bomen het bos niet meer hoe ik dát nou moet omschrijven zodat het wél mag vanuit het pgb. Het is dus geen meditatie cursus, ontspanningscursus, geen behandeling, geen therapie, maar puur hulp bij het vinden van balans tussen de dingen door bijv te kijken wat voor mij werkt aan rustmomenten, welke momenten dat het best zouden kunnen zijn en hoe ik dat kan doen. |
|
Nelleke |
Geplaatst: woensdag 11 September 2013 13:28
Misschien kun je het omschrijven als hulp bij het maken van een dag- en weekplanning, hulp bij zoeken naar ontspanningsmogelijkheden, voorbespreken van (onstpannings)activiteiten, stimuleren en toezicht houden op de balans tussen werk en ontspanning? |
Geplaatst: woensdag 11 September 2013 15:41
Dank je wel, ik neem je tips mee. vind het soms zo lastig wat nou wel en niet mag, het mag vaak wel, maar je moet het net even anders noemen, zoiets... |
|
Marysia |
Geplaatst: donderdag 12 September 2013 12:38
Misschien kun je het omschrijven als ondersteuning in stress reductie zodat je in het dagelijkse leven beter kunt functioneren. Alles staat en valt met je woordkeuze. |
Sarita |
Geplaatst: donderdag 12 September 2013 13:52
Het klinkt wat mij betreft ook gewoon als ondersteuning in het structureren van je dag, volledig passend bij de indicatie. Soms moet je niet teveel ingaan op de details, niet meer vertellen dan noodzakelijk is. Succes! Als PGB zorgverlener zet ik op mijn facturen ook alleen begeleiding /zorgverlening en weid niet verder uit hoe ik dat precies invul. Ik doe ter plaatse wat op dat moment nodig is, soms is dat helpen met ADL, huishouden of meer coaching, dan weer eens een massage... Dat is iets tussen mij en de cliënt. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk