Opstarten..
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 23 September 2013 15:43
Hallo allemaal, Ik wil graag beginnen als persoonlijk begeleider in de zorg, voor mensen met een pgb indicatie (ik wil dan mensen met psychische stoornissen ed begeleiden). Uiteindelijk wil ik gaan uitbreiden, en heel misschien ook 24uurs zorg aanbieden. Mijn vraag is nu of ik dit het beste kan doen als eenmanszaak en dat ik hiervoor bij de KvK inschrijf. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes Leonie |
|
Emmy |
Geplaatst: donderdag 26 September 2013 17:08
Hallo, Dat is totaal afhankelijk van of je het als bij verdienste wil gaan doen of als baan. Ook maakt. Et uit hoeveel uur je denkt te gaan werken en hoeveel je ermee denkt te gaan verdienen. Ik zou als ik jou was even de kvk bellen, ze zijn zeer behulpzaam. Ook kan je op de website kijken. Www.kvk.nl en de belasting dienst kan je ook goed informeren. Ik heb jaren gezinnen begeleid naast mijn loondienstbaan en het als bijverdiensten gedaan, toen had ik geen eenmanszaak en kvk nr. N heb ik het als hoofdinkomen en wel een kvkregistratie. Het komt neer op wel doel je er mee hebt en hoe de belastingdienst je dan bekeijkt, als resultaat genieter of als ondernemer. Succes! Gr. Emmy |
Sara |
Geplaatst: vrijdag 27 September 2013 13:08
Hoi Leonie, Ik ben ruim een jaar geleden ook begonnen als persoonlijk begeleider. Ik ben toen bij de kvk geweest en zij vertelde mij dat ik met 1 of 2 clienten en niet te hoge verdiensten gewoon zzp'er ben. Als ik er 3 of meer zou gaan krijgen en/of er heel veel geld mee zou verdienen (ben het drempelbedrag vergeten), dan zou ik een kvk-nr aan moeten gaan vragen. Succes er mee! mvg Sara |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk