bijeenkomst oprichten regionale teams zzp
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 26 September 2013 19:44
Ben of ken jij zzpers die ook straks via de wmo begeleiding of verzorging willen blijven bieden. De zorgprofessional een cooperatie voor zelfstandigen in de zorg denken dat je meer kans maakt om contractpartner bij de gemeente te worden als je samenwerkingsverbanden formaliseert. maar hoe doe je dat? hoe blijf je voor de fiscus zelfstandig? welke haken en ogen zijn er? hierover gaat de open bijeenkomst solo of team die de zorgprofessional organiseert op 2 oktober om 1000 in driebergen alle collegas zijn welkom |
|
Emile & Mireille |
Geplaatst: donderdag 26 September 2013 20:50
Hoi Anne, Bedankt dat je ons er opmerkzaam op maakt. Zal mijn best doen om er te zijn, even weten nog hoe laat. Weet momenteel niet of ons werk als ZZP er in de zorg er volgend jaar nog wel in zit. De vergoeding was al naar beneden de laatste 2 jaar. Als straks de zelfstandigenaftrek er af gaat en wij ook nog 21% btw. moeten gaan betalen ben ik zo'n 40 % inkomen kwijt. Ondanks dat wij al vanaf 1990 in de zorg actief zijn en sinds 2001 als zelfstandige is de koek dan op. In loondienst gaat niet want wij hebben 2 kinderen met een beperking waarvoor wij vaak ineens thuis nodig zijn. Geen werkgever kan daar in mee. Daarom omdat ik mijn fijne werk niet kwijt wil sta ik open voor elk initiatief en elk idee hoe vreemd het misschien ook lijkt. Emile. |
Nanda |
Geplaatst: vrijdag 04 Oktober 2013 20:23
Hoi Anne, Hallo Emile, Die 21 % geldt alleen als je voor een instelling werkt, dus als zzp-er in bijvoorbeeld een ziekenhuis werkt. Als je bij de client thuis werkt, blijft het zorg en hoef je geen BTW te betalen. Houd nog even hoop, want er veranderd zoveel, dat er ook nog een kans is dat er wel pgb blijft maar dan in een ander jasje. Wel slim is als je voor de wmo in aanmerking te komen, toch een soort samenwerkingsverband aan te gaan, want in je eentje zal je hier niet voor in aanmerking komen.... Sterkte en houd je taai in deze chaotische tijden.... Met vriendelijke groet, Nanda Snijder |
Joke |
Geplaatst: donderdag 17 Oktober 2013 13:53
Hallo Emil en Anna Misschien hebben jullie ondertussen gehoord over het nieuwste wetsvoorstel en daarin is het PGB ook bij de gemeente's verplicht. Hulpvragers moeten alleen wel aantonen dat ZIN niet mogelijk is in hun situatie. Misschien is het een idee om contact te leggen met de WMO adviesraad in jullie gemeente , zij kunnen invloed uitoefenen , en voor hun is alle informatie van de ZZP -ers ook erg waardevol. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk