1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Weer een client die zijn PGB kwijt dreigt te raken

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: vrijdag 18 Oktober 2013 18:03
Hallo zorgverleners ik ben erg benieuwd of andere zorgverleners nu ook ervaren dat het CIZ en Jeugdzorg enorm aan het inkorten zijn op de zorg en dat de nieuwe indicaties minder hoog of gewoon helemaal niet meer worden afgegeven.

Op dit moment heb ik 1 bezwaar lopen bij Jeugdzorg omdat een cliënt van klasse 3 naar geen PGB gaat. Twee jaar geleden had deze cliënt verblijf en klasse 4 individueel.
Bij een andere cliënt heb ik net een bezwaar achter de rug, die ging van klasse 2 individueel, klasse 1 groep en klasse 1 verblijf naar klasse 1 individueel en klasse 1 groep. Dit bezwaar hebben we gewonnen hij heeft klasse 3 individueel en klasse 1 groep gekregen.

Nu weer bij een cliënt die voorheen klasse 3 had vanaf 2008 en de laatste twee jaar klasse twee heeft gehad en nu ineens geen pgb meer krijgt met ingang van 11 november. De cliënt natuurlijk in de stress en het besluit kwam net binnen voor ik weg wilde gaan dus kon ik nog wat langer blijven en haar voorbereiden hoe ze maandag moet gaan bellen naar het CIZ (want ja overnemen mag niet)

Ik heb hier een brief voor mij liggen met de datum van 14 oktober waarin ze aangeven contact te zoeken en of cliënt zelf terug wil bellen, Wanneer er binnen een week na dagtekening brief geen contact is geweest dan neemt ze een besluit met de huidige informatie. Vandaag valt het indicatiebesluit binnen met de dagtekening 17 oktober, dat is drie dagen later en mijn cliënt heeft de indicatiesteller niet kunnen bereiken. Ook ik heb vandaag gebeld naar de indicatiesteller en ze was wederom niet aanwezig.

In de brief staat dat na onderzoek is gebleken dat ze geen indicatie meer kan krijgen om haar klachten van lichte aard zijn en je pas een indicatie krijgt als je matige tot ernstige beperkingen hebt. Welk onderzoek????? de indicatiesteller heeft niemand verder gesproken er is alleen een doelenverslag meegestuurd en de rest van de indicatie zal telefonisch toegelicht worden. Cliënt zit in een burn-out dat staat duidelijk in het doelenverslag en dan kan je niet enorm aan iemand gaan lopen trekken met begeleiding. Dan is het zorgen dat de burn-out niet nog groter worden en zorgen dat haar zelfzorg in orde blijft en ze de administratie niet laat verslonzen.

Het begint er voor mij op te lijken dat ze elke herindicatie gewoon afwijzen in de hoop dat mensen geen bezwaar gaan maken (ontmoedigingsbeleid) van de 100 herindicaties die ze afwijzen gaan er misschien hooguit 50 in bezwaar (en dat zit ik erg hoog met mijn schatting) dat scheelt weer 50 indicaties.

Wij gaan maar weer in bezwaar (voor de verandering) maar ik hoor graag of ik de enige ben met deze keuzes van het CIZ en Jeugdzorg of dat meer mensen mijn mening delen.
Star Counseling Geplaatst: vrijdag 18 Oktober 2013 19:07
Herkenbaar. Heb onlangs hetzelfde meegemaakt met een cliënt die zo heftig in paniek raakte van de afwijzing dat het (bijna) een crisis werd. CIZ gebeld (heb ik dus wél gedaan, want cliënt was daar echt niet meer toe in staat!) en advies gekregen om én een bezwaar in te dienen én een nieuwe aanvraag, want duidelijk was wel dat ze hun beslissing hadden gebaseerd op onjuiste conclusies en aannames. Bij de tweede aanvraag is er een gesprek bij het CIZ geweest waar cliënt moest verschijnen (en ik ben daar mee naartoe geweest, nee mag ook niet, maar ik vond het écht niet verantwoord om deze cliënt alleen te laten gaan) en daarna is de indicatie gewoon toegekend. Vervolgens is onlangs het bezwaar ook gegrond verklaard. Maar wat een ellende dat teweeg heeft gebracht dat realiseren ze zich daar bij het CIZ niet!
Overigens bij 2 andere cliënten herindicatie zonder problemen toegekend en bij eentje zelfs uitgebreid.
Linda Geplaatst: zaterdag 19 Oktober 2013 11:04
Het is absoluut erg triest wat er gebeurt, ze werken bij een gezondheidsorganisatie, maar gaan totaal voorbij aan wat ze andere mensen aan doen. Zoveel mogelijk bezuinigen lijkt het beleid wel te zijn!

Ze pakken op de verkeerde manier aan, ze kunnen heel veel bezuinigen als ze de mensen is gaan controleren die zichzelf uitbetalen van het budget om hun eigen kinderen te begeleiden met het huiswerk. Elke ouder overhoord zijn kinderen als er een repetitie is, alleen betalen veel mensen met een PGB zichzelf hiervoor uit. Mijn ouders kregen hier ook geen geld voor hoor, dat is gewoon de taak van elke ouder. Of als ze een spelletje doen op een zaterdagavond of op een woensdagmiddag knutselen met hun kind met en indicatie...schrijven ze weer drie uurtjes van soms wel 20 euro per uur. Of wat dacht je van een ouderavond op school, huppakee weer twee uurtjes schrijven.
Of een kind met een hoge indicatie en jezelf uitbetalen voor extra begeleiding terwijl ze daarnaast nog hun eigen baan hebben, welke begeleiding bieden ze dan? of zien ze hun ouderlijke taak als begeleiding en vinden ze dat ze het recht hebben om zichzelf hiervoor uit te betalen?
Of oma die haar kleinkind te logeren krijgt en hiervoor flink (financieel) wordt beloond.
Ja het gebeurt echt in de praktijk....en dat moet het zorgkantoor is gaan controleren.
Wanneer je minder uren werkt om je kind met een hoge indicatie de juiste ondersteuning te bieden dan vind ik het in orde als ouders zichzelf uitbetalen, maar niet voor gebruikelijke zorg.

Het VTB bedrag wordt direct opgenomen en besteed aan leuke dingen voor in huis of voor boodschappen niet aan extra kosten die de begeleiding soms naar voren kan brengen. Persoonlijk vind ik dat bij de eindverantwoording het VTB moet worden verantwoord met bonnetjes.

Gewoon strengere eisen stellen aan het PGB en dan kan het PGB gewoon blijven bestaan en worden de mensen die het budget echt nodig hebben niet langer meer gedupeerd.

Maar ja dat is mijn mening.
Geplaatst: maandag 21 Oktober 2013 10:40
De uitdaging voor U is deze mensen duidelijk te maken, dat U beter bent, zodat U opdrachten krijgt.
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 22 Oktober 2013 00:23

De uitdaging voor U is deze mensen duidelijk te maken, dat U beter bent, zodat U opdrachten krijgt.

Sorry gwehkamp, maar ik kan uw reactie niet plaatsen in de context van dit onderwerp? Wat heeft dit te maken met de constatering dat het CIZ steeds strenger gaat indiceren, of herindicaties afwijst om redenen die vaak niet blijken te kloppen en daarmee mensen ernstig dupeert/ in een crisissituatie doet belanden????
Geplaatst: dinsdag 22 Oktober 2013 12:17
Niets. Het is een reactie op de laatste bijdrage van Linda.
Marie Anne Geplaatst: donderdag 24 Oktober 2013 16:57

Het is absoluut erg triest wat er gebeurt, ze werken bij een gezondheidsorganisatie, maar gaan totaal voorbij aan wat ze andere mensen aan doen. Zoveel mogelijk bezuinigen lijkt het beleid wel te zijn!

Ze pakken op de verkeerde manier aan, ze kunnen heel veel bezuinigen als ze de mensen is gaan controleren die zichzelf uitbetalen van het budget om hun eigen kinderen te begeleiden met het huiswerk. Elke ouder overhoord zijn kinderen als er een repetitie is, alleen betalen veel mensen met een PGB zichzelf hiervoor uit. Mijn ouders kregen hier ook geen geld voor hoor, dat is gewoon de taak van elke ouder. Of als ze een spelletje doen op een zaterdagavond of op een woensdagmiddag knutselen met hun kind met en indicatie...schrijven ze weer drie uurtjes van soms wel 20 euro per uur. Of wat dacht je van een ouderavond op school, huppakee weer twee uurtjes schrijven.
Of een kind met een hoge indicatie en jezelf uitbetalen voor extra begeleiding terwijl ze daarnaast nog hun eigen baan hebben, welke begeleiding bieden ze dan? of zien ze hun ouderlijke taak als begeleiding en vinden ze dat ze het recht hebben om zichzelf hiervoor uit te betalen?
Of oma die haar kleinkind te logeren krijgt en hiervoor flink (financieel) wordt beloond.
Ja het gebeurt echt in de praktijk....en dat moet het zorgkantoor is gaan controleren.
Wanneer je minder uren werkt om je kind met een hoge indicatie de juiste ondersteuning te bieden dan vind ik het in orde als ouders zichzelf uitbetalen, maar niet voor gebruikelijke zorg.

Het VTB bedrag wordt direct opgenomen en besteed aan leuke dingen voor in huis of voor boodschappen niet aan extra kosten die de begeleiding soms naar voren kan brengen. Persoonlijk vind ik dat bij de eindverantwoording het VTB moet worden verantwoord met bonnetjes.

Gewoon strengere eisen stellen aan het PGB en dan kan het PGB gewoon blijven bestaan en worden de mensen die het budget echt nodig hebben niet langer meer gedupeerd.

Maar ja dat is mijn mening.

Anne Geplaatst: donderdag 24 Oktober 2013 18:14
Ik ben het helemaal mee eens dat het CIZ bij heridicatie de indicatie´s gewoonweg niet meer afgeeft. In ons geval gaat het om een psychiatrische vrouw met de diagnose schizofrenie paranoide die al meer dan 10 jaar dezelfde indicatie heeft. Bij aanvraag om een verlenging worden functies verlaagd en als je in bezwaar gaat wordt alles afgewezen op basis van de conclussie´s die het CIZ heeft genomen. Bij nieuwe aanvragen met gegronde diagnose en ernstige beperkingen moet je zo hard strijden tot bezwaar toe om maar iets van een indicatie te krijgen om in de zorgbehoevende te voorzien van de zorgbehoevende. Zo wordt de zorg alleen maar duurder. Want straks krijg je dat hele gezinnen en huishoudens overspannen raken, de gezondheidsproblemen verergeren en voorliggende voorzieningen zoals het CIZ het noemd als GGZ en ziekenhuis toch voor de kosten moeten opdraaien.
Jan Geplaatst: vrijdag 25 Oktober 2013 19:30
andere situatie maar hier wel op aansluitend: Indicatie CIZ ongewijzigd, maar bij afrekening 1e hj 2013 keurt het Zorgkantoor opeens alle rekeningen van de hulpverleenster af.
Terwijl het de afgelopen jaren op dezelfde manier wel goed gekeurd was.
De verleende hulp zou niet binnen de PGB regeling vallen?
Dat wordt flink betalen.
En de hulpverlening onmiddellijk stopgezet.
Iemand hier ervaring mee?
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 26 Oktober 2013 22:35

andere situatie maar hier wel op aansluitend: Indicatie CIZ ongewijzigd, maar bij afrekening 1e hj 2013 keurt het Zorgkantoor opeens alle rekeningen van de hulpverleenster af.
Terwijl het de afgelopen jaren op dezelfde manier wel goed gekeurd was.
De verleende hulp zou niet binnen de PGB regeling vallen?
Dat wordt flink betalen.
En de hulpverlening onmiddellijk stopgezet.
Iemand hier ervaring mee?

Niet op de manier waarop u het hier beschrijft, wel bij meerdere cliënten meegemaakt dat er aanvullende informatie werd aangevraagd en dat het daarna alsnog werd goedgekeurd. Waar lag het dan aan dat het afgekeurd werd?

Er zijn een aantal redenen waarop het zorgkantoor afkeurt:
- de geleverde zorg is geen AWBZ zorg. Vooral bij begeleiding gelden duidelijke regels (er is een lijst die alle zorgkantoren hanteren waarop staat wat er wel en wat er niet mag en als er daarna nog onduidelijk is of iets wel of niet mag is het altijd raadzaam om het zorgkantoor te bellen en het aan ze voor te leggen, alvorens de zorg in te zetten)
- er gelden maximumtarieven voor begeleiding individueel en begeleiding groep, spreekt u een hoger tarief af, dan komt alles wat boven dat max. tarief ligt voor eigen rekening.
- uit het zorgplan en de evaluatie van uw zorgverlener is nog steeds niet duidelijk op te maken of de geleverde zorg onder AWBZ zorg valt of niet, bijv. omdat er termen worden gebruikt die doen vermoeden dat het niet om begeleiding gaat maar om bijv. therapie.
- is uw zorgverlener psycholoog, orthopedagoog of therapeut dan moet u naar het zorgkantoor toe aannemelijk maken dat deze geen therapie geeft maar begeleiding.
- u reageert niet op het verzoek van het zorgkantoor om aanvullende informatie (bijv. gespecificeerde facturen, zorgovereenkomst, zorgplan en evaluatie zorgplan), hierdoor kunnen zij niet beoordelen of het gaat om zorg die onder de AWBZ valt en wijzen ze de verantwoording af.
Zorgbureau Aanbieder BV Geplaatst: zondag 27 Oktober 2013 18:54
Maak het zelf ook mee als organisatie
Nu wordt bij controle in een keer alles voorlopig afgekeurd
telefoontje naar zorgkantoor geeft inzage in het probleem
Zorgplan wordt te veel behandel technisch omschreven woordoor het onder behandeling zou vallen i.p.v. onder begeleiding .
moet dus allemaal aangepast worden en "versimpeld"
Gaat er alleen maar om dat het op papier klopt. Ik vind dat persoonlijk dramatisch maar het is wat ze vragen en het moet allemaal op papier kloppen.
Zelf tijdens een huisbezoek kijken ze niet naar de inhoudt maar naar de papieren.
Voor zowel zorgverleners als budgethouder werpen ze een drempel op.
menig budgethouder is de hele papieren sores te veel. Zonder hulp wordt dat lastig om door te kunnen met het door hen gewenste PGB.
Duidelijk is dat zorgkantoren een drempel op werpen voor mensen die een PGB willen aanvragen of ZIN in PGB willen omzetten.
Jan Geplaatst: dinsdag 29 Oktober 2013 17:09
bedankt bovenstaande, daar heb ik wat aan.

Concreet had ik een indicatie Klasse 2= 2 tot 3,9 uur gekregen, aangevraagd voor persoonlijke begeleiding bij het maken van een dagplanning/weekplanning, de dag door te komen, de post op te ruimen, stapeltjes papier in de kamer weg te werken enz.
Mijn vorige begeleider kwam van ver, had een hoog tarief en rekende veel reisuren. zodat ze effectief maar eens per 2 of 3 weken kon komen.
Sinds ruim 2 jaar een andere die dichterbij woont en verder hetzelfde helpt. Ik heb dat echt nodig, en gaat goed.
Deze komt meestal 2 x per week.

De hoofdmoot was en is nog steeds: de dagplanning en helpen bij het opruimen. (A)

Daarnaast zijn enkele uren besteed aan voorbereiding/begeleiding voor een cursus bij LKH voor Cognietieve Gedragstherapie. (B)

Enkele uren voor het (halfjaarlijks/jaarlijks updaten van het zorgplan. (C).
En soms, incidenteel, wordt de 2e keer per week langskomen vervangen door een telefonisch gesprek waarin ik begeleid wordt bij het opstellen van de dagplanning. spaart beiden tijd, en -zal Dijsselbloem leuk vinden - Budget, want scheelt een uur declaratie. (D).

Het zorgkantoor heeft nu met zoveel woorden afgekeurd deel (B), en (C), en (D) als niet zijnde gedekt door PGB.
(Alleen bij (B) kan ik me iets voorstellen, hoewel het ook daar zuiver om begeleiding gaat)
Vervolgens keuren ze ook alle uren van (A) af!

a. Kan dit zomaar?
b. Zoja, kun je van de professionele begeleider verwachten dat ze dit aan had moeten zien komen?
Linda Geplaatst: dinsdag 29 Oktober 2013 20:37
Hallo Jan,

Het ligt er allemaal maar net aan wat er in het verslag staat van de zorgverlener. Woorden als helpen/leren en overnemen van mag namelijk niet.
Deze woorden zullen vervangen moeten worden door aansturen en stimuleren bij en toezicht houden.

Net zoiets als een jongere met een diagnose leren met het openbaar vervoer te reizen, dat mag ook niet. Je mag echter wel oefenen met het openbaar vervoer.

Je vraagt wat betreft of een zorgverlener dit aan had moeten zien komen? Moet ik om eerlijk te zijn beantwoorden met "ja" de zorgverlener moet zich verdiepen in de regels van het zorgkantoor en zorgen dat ze de juiste verslagen aanlevert waar het zorgkantoor om vraagt.

Ik hoop dat je zorgverlener een goed verslag kan schrijven die het zorgkantoor wel accepteert.

Vr.gr Linda
Jong-en-Aut Geplaatst: donderdag 31 Oktober 2013 12:35
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik nu ook een cliënt die zelfs een terugvordering heeft ontvangen in verband met het niet goed besteed pgb-gelden. Client heeft ernstige mate van een Autisme Spectrum Stoornis. Gevolg is dat hij bij de nieuwe indicatie door het zorgkantoor gewoonweg geen pgb meer heeft en of krijgt, maar wel ZiN.
Hiervoor heeft hij opnieuw twee onderzoeken (Psycho en Psychia) moeten ondergaan en een gesprek bij het CIZ.

Momenteel zitten we in de bezwaarprocedure tegen het zorgkantoor.

veel sterkte iedereen.
Linda Geplaatst: donderdag 31 Oktober 2013 13:10
Getsie zeg!!!! waar zijn ze toch mee bezig allemaal.

Wat een super stress voor de budgethouder allemaal, houden ze daar nou echt geen rekening mee bij het zorgkantoor?
Ze moeten budget gaan terugbetalen aan het zorgkantoor, zorg die al geleverd is en terecht is uitbetaald. Dan komt het er op neer dat de budgethouder in de schulden komt te zitten, want werken kunnen veel budgethouders niet door hun diagnose of door de bezuinigingen hebben ze geen werk. Het gevolg is schuldsanering dat kost de staat alsnog het geld dat ze nu wegbezuinigen, maar doordat het budget niet meer wordt toegekend, zit de zorgverlener ook zonder inkomen en zo is het kringetje weer rond.

Laat ze nou eens goed gaan kijken waar de rotte appels zitten en zeker niet op deze manier mensen ten onder laten gaan, want dat is wat ze doen met dit beleid.
Stoppen met het VTB, want dat wordt vaak gebruikt voor toegang tot pretparken enz. enz. en dat ouders zichzelf ten aller tijden uit mogen betalen en nog beter.... zorg dat de zorgvragers niet meer zelf het budget in beheer hebben en de zorgverleners hun facturen bij een erkende organisatie in moeten dienen, zodat er meer grip op is.
En dan kan het PGB gewoon blijven bestaan, voor de mensen die het echt nodig hebben.

Ze zeggen dan dat ze er wel ZIN wordt toegekend, maar dan zit er totaal geen vrijheid meer in het budget waar juist de zorgvrager zo veel behoefte aan heeft.

Heb vorige week een maandag wederom een gesprek gehad met de bezwaarcommissie van Jeugdzorg en op de drie van de vier punten al mondeling gelijk gekregen. Het vierde punt was een verzoek voor verblijf en daar horen we binnenkort meer over.

Zojuist de laatste hand gelegd aan een bezwaar bij het CIZ, we blijven bezig met bezwaren schrijven (zucht) maar dat is het enige wat we kunnen doen.

Pluspunt is wel dat de zorgverleners er nu uitgefilterd worden die niet capabel genoeg zijn om zorg te verlenen, want die hebben niet geleerd tijdens hun opleiding hoe ze verslagen moeten schrijven.

Mochten er dan ook budgethouders zijn die echt een probleem hebben door een verslag naar het zorgkantoor of CIZ dan kunnen ze mij bereiken en zal ik kijken wat ik voor ze kan doen.

En voor de zorgverleners die geen gedegen opleiding hebben gehad en hiermee de zorgvragers in de problemen brengen kan ik alleen maar zeggen. "schoenmaker blijf bij je leest"

Linda
Linda Geplaatst: maandag 16 December 2013 10:24
Het ene bezwaar van Jeugdzorg is op drie van de vier punten gegrond verklaard en we hebben een ophoging van begeleiding groep 1 naar begeleiding groep klasse 2. De reden is dat de draagkracht en draaglast niet in verhouding is.

Wij blij natuurlijk, want we kregen een stukje erkenning. Helaas we gaan voor een herindicatie van de tweelingzus en daar wordt tegen moeder ineens gezegd door de indicatiesteller dat ze de kans niet hoog inschat dat er nog een PGB wordt afgegeven. Ik ben gaan bellen met de indicatiesteller en heb gezegd dat we net een bezwaar hebben afgerond en respijtzorg hebben gekregen, omdat de draagkracht en draaglast niet in verhouding is en als ze nu bij de tweelingzus het budget stoppen we zelfs lager uit gaan komen dan na het bezwaar. (zus heeft klasse 1 ind. en klasse 1 groep).

Het besluit van het bezwaar is nu een maand geleden gevallen en ik ging is bellen naar het zorgkantoor of het nieuwe indicatiebesluit daar al lag. Helaas dat was niet het geval.
Dus ik ben gaan bellen naar Jeugdzorg en ik zal teruggebeld worden. Na twee dagen wordt ik teruggebeld en gezegd dat de daar zeer waarschijnlijk die en die mee bezig is. Ik zeg dat ik niets heb aan zeer waarschijnlijk, maar dat ik het zeker wil weten.
Ze zegt dan" mevrouw u lijkt geïrriteerd" ik zeg haar dat ik bel om er zeker van te zijn dat het bezwaar is opgepakt door hun en er een nieuw besluit komt en aan zeer waarschijnlijk geen duidelijk antwoord heb. Ze zegt dan dat het besluit is genomen, dus wanneer om welke reden dan ook het nieuwe besluit niet bij het zorgkantoor komt er altijd met terugwerkende kracht wordt uitbetaald.
Ik zeg mevrouw dat ik van het geld dat het zorgkantoor uitbetaald aan de cliënt mijn facturen uitbetaald krijg en niet met terugwerkende kracht mijn eigen betalingen kan voldoen.
En ik vraag haar of ze met zekerheid wil vertellen wie het nieuwe indicatiebesluit maakt en mij dat wil laten weten, en dan ineens geeft ze de naam van de persoon die het besluit aan het uitwerken is en wat blijkt het is dezelfde indicatiesteller die zo'n slechte indicatie heeft afgegeven waarvoor we in bezwaar zijn gegaan.

We zijn nu nog in afwachting van de ene herindicatie, waarop we waarschijnlijk weer in bezwaar moeten gaan, omdat er geen budget meer wordt afgegeven. En we hebben al 8 weken een bezwaar lopen bij het CIZ. We gaan dus van bezwaar naar bezwaar zucht!!!!!
Wunjo Welzijn Geplaatst: donderdag 19 December 2013 17:39
We zitten dus nu in de situatie dat er PGB wordt teruggevorderd als de formulering in de verantwoording niet klopt met het wettelijk kader. Dit gaat mijns inziens over de kwaliteit van de schrijver betreffende het "vertaalwerk".

Dit is dus onafhankelijk van de kwaliteit van de feitelijk geleverde zorg. Kwaliteit in de zorg gaat over hoe je met mensen omgaat.

Waar op afgerekend wordt, is of jouw zorgverlener wel of niet, een op het wettelijk kader toegepast verhaal kan schrijven.

Als zorgvrager moet je dan prioriteiten stellen b.v.; Ik neem ik een goede schrijver aan, die liefst ook nog wat begeleiding kan geven.

Mensen die wel goed zorg kunnen leveren, maar geen goed verhaal, vallen dus buiten de boot. Die zouden dan een ander beroep moeten kiezen of gratis parken gaan aanvegen met een uitkering? Jammer dan van alle talenten en passie..

Willen we dit wel?
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg Geplaatst: vrijdag 10 Januari 2014 08:51
Hallo mensen, het is heel goed dit eens bij Per Saldo neer te leggen die hard strijden om behoud en verankering van PGB! Ze kunnen er mee helpen en werk van maken dus probeer dit eens, gr Prins
Linda Geplaatst: woensdag 15 Januari 2014 10:06
Zoals ik al eerder aangaf hebben we het bezwaar op drie van de vier punten gewonnen en vorige week kwam het nieuwe indicatiebesluit binnen..............

Niet te geloven!!!!!! wederom was de diagnose weggelaten en tekst die absoluut niet aan de orde is en waarvan de bezwaarcommissie had gezegd dat deze niet meer in het besluit mag staan, staat er nog gewoon in.
Wederom tikfouten die je gelijk ziet omdat ze in capslock staan. Het is dus duidelijk dat de indicatiesteller haar verslag niet heeft nagelezen na het getikt te hebben.

Ook was de bezwaarcommissie het er mee eens dat een voorgestelde behandeling niet passend zou zijn en deze staat wederom opnieuw in het nieuwe besluit.

Indicatiesteller wederom op haar fouten gewezen en verzocht om een nieuw besluit en ik ga de bezwaarcommissie echt op de hoogte brengen. Moeder van mijn client wordt er namelijk ondertussen zeer zenuwachtig van.

Denk dat ik inderdaad in deze situatie ook maar eens per saldo op de hoogte ga brengen. (bedankt voor de tip)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.