Payroll
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 05 November 2013 12:12
Ik weet niet of ik het goede tabje heb gekozen. Maar dit is mijn vraag. Mijn geestelijk gehandicapte zusje gaat ongeveer 1x in de 14 dagen met een groepsleidster op stap, de kosten hiervan betaalt mijn zus zelf. De groepsleidster was tot 1 november in dienst van een instelling, zij belastten de kosten aan ons door. Nu is zij niet meer in dienst van de instelling. En weten we niet zo goed hoe het e.e.a. verder te regelen, als zzzper is geen optie. Weet iemand andere mogelijkheden, zonder dat wij haar zelf in dienst nemen? Zijn er bv bureau's (behalve uitzendbureau's) die deze mensen op hun payroll zetten? |
|
Geplaatst: woensdag 06 November 2013 13:04
Als Uw zus dat uit een PGB betaalt kan zij het beste een oproepcontract maken volgens de drie dagenregeling. Op de site van de SVB staan hiervoor modelcontracten. Zo niet dan kan Handje-Kontantje ook. |
|
Geplaatst: donderdag 07 November 2013 12:10
Nee dat wordt niet uit een PGB betaald en haar begeleidster wil het niet contant ontvangen. |
|
Geplaatst: donderdag 07 November 2013 13:07
In dat geval kunt U per keer het afgesproken bedrag per bank overmaken. Opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor aangifte bij de belasting onder overige inkomsten. Als het allemaal toch op papier moet kunt U een overeenkomst op basis van de driedagenregeling of een oproepcontract afsluiten. U kunt daarvoor het standaardcontract van de SVB gebruiken; op zich is het voor opdrachtnemer niet relevant, waaruit Uw zus haar hulp betaalt. Wanneer er een OBS is, is zo'n contract wel relevant. Aan de kantonrechter moet dan toestemming gevraagd worden. Die kan dan zien waaraan Uw zuster precies gebonden wordt. Het draagt ook bij aan transparantie in haar financiën. Dit kan een hoop gelazer binnen de familie voorkomen. Zonder toestemming bent U zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken. Payrolling kost Uw zus extra geld terwijl het niets toe of af doet aan de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever. De driedagenregeling en de regeling voor huispersoneel zijn juist bedoeld om dit probleem te omzeilen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk