1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

EVC

Auteur Bericht
Angelique Geplaatst: maandag 11 November 2013 15:48
Hallo allemaal,

Iemand ervaring met het evc-traject? Positief/negatief, alles is welkom.

Groetjes Angelique
Janna Zorgt
Sasja Geplaatst: maandag 18 November 2013 09:12
Beste Janna,
Ik heb ervaring met het EVC traject. Voor aanvang van het traject werd een inschatting gemaakt van de haalbaarheid van het te wensen diploma/erkenning. Ik heb hier niet zo'n positieve ervaring mee. Er werd mij verteld dat ik met een EVC traject een Verzorgende IG diploma zou behalen. Omdat mij dit werd gezegd ben ik met het traject begonnen en heb ik er Euro 1.200 voor betaald.
Maar pas na het traject bleek dat ik onvoldoende kon bewijzen dat ik op alle onderdelen op het niveau van Verzorgende IG kon presteren. Daarom werd mij een Helpende diploma (niveau 2) toegekend met daarnaast een aantal toegekende competenties op niveau 3 (verzorgende). Er werd mij verteld dat ik bij elke opleider de resterende onderdelen op niveau 3 zou kunnen behalen.
Wat er echter niet wordt bij verteld is dat geen enkele opleider verplicht is om de uitkomsten van het EVC traject over te nemen. De opleider mag zelf bepalen of zij de erkende competenties toekennen of niet. In mijn geval betekende dit dat ik de gehele opleiding Verzorgende IG moest doen. Niet omdat men mij niet competent genoeg achtte maar omdat de opleider geen zin heeft om maatwerktrajecten aan te bieden. Op grond van het EVC certificaat kun je bij de opleider vrijstellingen aanvragen maar in de praktijk worden deze vrijstellingen vaak niet toegekend vanwege opleidings-technische redenen.
Dus vraag voor aanvang van het EVC traject aan de aanbieder wat de verwachtte uitkomst van het traject zal zijn en wat het certificaat op de arbeids- en opleidingsmarkt waard is. Zorg dat dit zwart op wit staat.

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met het evc-traject? Positief/negatief, alles is welkom.

Groetjes Angelique
Janna Zorgt

Angelique Geplaatst: maandag 18 November 2013 13:11
Dank je wel voor je reactie, weet ik waar ik o.a. aan moet denken.

Groetjes

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.