1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verrekening PGB voo '13 opeens afgewezen !!

Auteur Bericht
Ellen Geplaatst: dinsdag 03 December 2013 10:06
Beste collega's
Ik heb afgelopen jaar via het pgb een kind begeleidt. Na schooltijd begeleiden met als doel weer 'in actie komen' en sociale contacten opbouwen.
Nu is in de aanvraag plotseling het woord 'oppas' verkeerd gevallen en de aanvraag afgewezen. Maar het jaar daarvoor is het woord
'spelbegeleiding' verkeerd gevallen en de aanvraag pas goed gekeurd toen het begeleiding heette. De uitleg van begeleiding mag dus niet het woord 'oppas' bevatten. Dat is nu wel helder ja maar.....................

Wat moet een pgb houder invullen? Met welke woorden moet je duidelijk maken dat je zonder pgb budget een kind thuis hebt zitten die de zolder niet af komt/durft?
Geplaatst: dinsdag 03 December 2013 16:44
Stapsgewijze begeleiding in het omgaan met angst?
Voor je het weet noemen ze het therapie en dat kan evenmin!
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 03 December 2013 21:21
Voor het woord oppas in de plaats kun je spreken van 'overname van toezicht'. Verder kan begeleiding gaan over: aanbrengen structuur, begeleiden van de ene naar de andere plek, oefenen van vaardigheden, oefenen van zelfstandigheids- en zelfredzaamheidsbevorderende activiteiten, overname van- toezicht op zaken die iemand zonder hulp of ondersteuning niet zelfstandig kan. Dat soort termen. Als je lid bent van Per Saldo (www.pgb.nl) kijk dan ook eens bij de slimme lijstjes.
Geplaatst: donderdag 05 December 2013 13:03
Toch erg dat men je gaat vangen op woorden.... pffffff :shock:
Geplaatst: vrijdag 06 December 2013 10:21
mjn ervaring is dat je je baan op moet zeggen en een uitkering moet aanvragen waarbij dit een betere zorg is voor het kind,
als je werk en pgb hanteerd proberen zij het je door regels en hun normen te doen,veranderen.
dit is mijn persoonlijke ervaring door vanaf 1988 zorg voor mijn partner te doen waarbij de werkgever je toch op straat zet door crissis.
dus de smoesjes die zij hanteren is eigenlijk ook voor ons.
heb lang genoeg naar die wetten geluistert,tenslotte als men praat moet je dat met 2 mensensen samen doen.
en het schijn dat praten met mensen over de grens die hier komen er wel een andwoord is voor hun.
RH.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.