zorg c.q begeleiding verlenen
Auteur | Bericht |
---|---|
Mart |
Geplaatst: vrijdag 13 December 2013 18:47
Hallo zorgaanbieders- en vragers, Ik heb me onlangs ingeschreven op de nationale hulpgids omdat ik graag mijn ervaring in het werken met ouderen (en mensen in het algemeen) in deze sector in wil gaan zetten. Ik heb echter geen diploma's gehaald in dit werkveld maar wel ervaring opgedaan in het werken met mensen, m.n. wat betreft het psycho-sociale stuk. Dit door o.a. een (onafgemaakte) opleiding activiteitenbegeleider, stages, veel groepswerk, lesgeven ( tekenen/schilderen) vrijwilligerswerk, en jaren huishoudelijk werk via een buro in de thuiszorg T.a.v. fysieke zorg verlenen voel ik me echter wat onzeker en weet nog niet of ik dat ook echt wil gaan doen, naast begeleiding. Ik weet niet wat er van me verwacht wordt. Betreft het wc bezoek, eten geven, douchen? En is hier een opleiding in het algemeen toch echt wel nodig? Wat betreft de tarieven dacht ik aan € 20 a 25 voor begeleiding en evt. verzorging. Is dat reëel? Graag hoor ik reacties. Bij voorbaat dank! Mart |
Lucia |
Geplaatst: vrijdag 13 December 2013 21:12
Beste Mart, ik zou je toch aanraden om minstens de basis opleiding te volgen en wel bij het bijscholingscentrum in Leiden, Rotterdam, Den Bosch. Je voelt je een stuk zekerder en het kan een opstap naar meer zijn in de toekomst. Wat betreft het fysieke, dat bepaal je zelf door je grenzen goed aan te geven aan bureau's of door zelf goed de advertenties te lezen wat de zorgvraag is. Suc6 Lucia |
Mart |
Geplaatst: vrijdag 13 December 2013 22:01
Dank je lucia, ik ga eens kijken wat ik met je advies ga doen. mart |
Tanja |
Geplaatst: donderdag 06 Februari 2014 13:02
Een opleiding, cursus is toch wel handig en slim voor jezelf! Jij bent tenslotte verantwoordelijk voor de zorg cq begeleiding die je geeft. Voor iemand die geen opleidingen heeft en begeleiding wil geven vind ik 25 euro erg veel. Dat vraagt ook iemand die wel de opleidingen heeft! Ga je eens informeren bij een bemiddelingsbureau, je hoeft er dan niet perse voor te gaan werken maar dan heb je wel een idee van de tarieven, |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk