mogen zzper de onkosten van pgb aftrekken
Auteur | Bericht |
---|---|
Anne |
Geplaatst: donderdag 26 December 2013 00:47
Beste allemaal, Stel je hebt een eigenbedrijf en je begeleid iemand via de pgb. je vraagt 20 euro in t uur. En dan doe ik de onkosten declareren in mijn eigenboekhouding. Mag dit zo of hoe moet ik die kosten van uitstapjes concupties eten enz. " wegboekken"? Ik kan dit niet op mijn factuur neerzetten zoals het soms staat op t internet, dit accepteerd t zorgkantoor niet. Mvg Anne |
Geplaatst: donderdag 26 December 2013 13:06
De kosten van bedrijfsvoering kun je aftrekken voor de belasting. Dat betekent dat je door de bank genomen 60% zelf betaalt. Denk aan reiskosten en consumpties, die je voor jezelf betaalt. Het is de vraag of het zorgkantoor uitstapjes als begeleiding accepteert. Ovehead kun je beter in je tarief verdisconteren. Om het als kleine zelfstandige vol te houden raad ik je aan per uur meer dan €20.- te rekenen. Alleen als je per keer en wekelijks meer dan 6 declarabele uren kunt declareren lijkt mij €20.- redelijk. |
|
Linda |
Geplaatst: maandag 30 December 2013 09:16
Entree, drankjes, eten voor de zorgverlener zijn wel degelijk betaalbaar uit het budget. Dezelfde onkosten van de budgethouder zelf mag je betalen uit het vrij te bestedenbedrag van 250 per jaar. Wel de bonnetjes hiervan bewaren, want ze kunnen gecontroleerd worden, want er zijn mensen die de 250 gelijk overboeken naar hun eigen bankrekening en hier de boodschappen van doen. Dit is helaas niet toegestaan, je moet het besteden aan de begeleiding of aan onkosten met betrekking tot de pgbhouder. Groetjes Linda |
Geplaatst: maandag 30 December 2013 23:20
Zodra het leuk wordt mag het niet! Zie de website van het zorgkantoor over wat er onder begeleiding verstaan wordt en dus subsidiabel is. |
|
Geplaatst: donderdag 02 Januari 2014 20:12
De kosten van bedrijfsvoering kun je aftrekken voor de belasting. Dat betekent dat je door de bank genomen 60% zelf betaalt. Ik werk als zzp er en vraag € 30 ,- en dat is dan incl. benzine en alle andere onkosten. |
|
Marcel |
Geplaatst: donderdag 16 Januari 2014 13:21
Kosten die men bedrijfsmatig maak zijn als kosten via de belastingdienst aftrekbaar. Dat de budget houder een vrij besteedbaar bedrag is correct en het staat hem ook vrij er mee te doen. Ander heet het geen vrij besteedbaar bedrag. Hoewel dit bedrag al opgaat aan administratie kosten. Papier enz. |
Gast |
Geplaatst: dinsdag 01 April 2014 12:49
Kosten die men bedrijfsmatig maak zijn als kosten via de belastingdienst aftrekbaar. Dat de budget houder een vrij besteedbaar bedrag is correct en het staat hem ook vrij er mee te doen. Ander heet het geen vrij besteedbaar bedrag. Hoewel dit bedrag al opgaat aan administratie kosten. Papier enz. "Kosten die men bedrijfsmatig maakt zijn als kosten via de belastingdienst aftrekbaar". Dacht ik ook maar hoe vul je dan je activa-passiva balans in? Want daar moet je deze kosten verantwoorden Groeten |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk