papieren winkel het hele pgb
Auteur | Bericht |
---|---|
Sophia |
Geplaatst: vrijdag 17 Januari 2014 21:16
Hallo , Gister viel in de bus een controle aankondiging om de verantwoording van januari tot eind dec in te vullen. prima zou je zeggen maar 2 weken daar voor ook een verantwoording voor 11 febr 2014. maar nu moet het 2x dus de ene is waar alles bij moet . De afschriften van de bank de zorgovereenkomsten de verantwoording wat er is gedaan met pv en begl. nou het werd een heel boek werk prima maar hoe moeten de mensen dit doen die hier geen weet van hebben maar alles moet uitprinten een heel verslag doen. Nu hebben wij het geluk dat dit voor ons gedaan word ,maar echt het was niet normaal zoveel en het kon niet eens in de envelop van het zorgkantoor . Het was ook voor 2 mensen dat dit moest gebeuren.dus denk je klaar te zijn nee nu moet nog een keer alles verantwoord worden maar dan voor 11 febr . Ik heb zo iets van kan dit niet via de mail allemaal zou wel wat makkelijker wezen .het ene wat 2x per jaar is kun je mailen waarom niet alles.? De verzorgende Hand aan huis. |
Star Counseling |
Geplaatst: vrijdag 17 Januari 2014 22:13
Het staat niet in de brief van het zorgkantoor, maar je mag ook alles scannen (in PDF) en per mail sturen. Het handigst is om daar even over te bellen met je zorgkantoor en hiernaar te vragen. Ik had de eerste keer alles uitgeprint, maar hoorde toen van een cliënt dat zij het mocht scannen en mailen en heb dit toen aan meerdere cliënten aangeraden en die hebben ook middels telefonisch contact met het zorgkantoor (2 verschillende zorgkantoren!) te horen gekregen dat dit ook mocht. In dit digitale tijdperk vind ik het dan ook vreemd dat die optie niet meteen geboden wordt, zeker omdat de medewerkers van het zorgkantoor alles wat binnenkomt weer gaan scannen om het digitaal in het systeem te krijgen, je zou dus zeggen dat dit dubbel werk is en dat ze met gescande documenten minder tijd en geld kwijt zouden zijn toch? |
Geplaatst: vrijdag 17 Januari 2014 23:24
Oke dank je wel ,nou maar hopen dat het goed is ,natuurlijk vind ik het normaal dat er goed gecontroleerd word. maar dit vond ik toch wel heel extreem en ze zullen ook nog een afspraak voor thuis maken . Dan is het dus 3x . |
|
Alberta |
Geplaatst: zaterdag 18 Januari 2014 21:06
Wij kregen op 24 december ook een mooi kerstpakket van het zorgkantoor. Lees werkpakket. Wij horen ook bij de pgb houders die uitgekozen zijn voor een administratief vooronderzoek met daarna een huisbezoek. Dit betekent; Van mijn man en mij de administratie van het eerste halfjaar van 2013 op sturen. En dit moest voor 7 januari binnen zijn. Dit betekende 27 kopieën van de contracten. Alles dubbel, 2 personen. Met de daarbij behorende uren en loonbrieven. De bankafschriften, de uitdraai van mijn administraties en de zorg en begeleidingsplannen. Zelf veel gedaan en een broer aan het werk gezet. Alles in 1 doos de 31ste december op de post gedaan. Inmiddels bericht gekregen dat zij dit hebben ontvangen. Nu lees ik dat ik aan had kunnen vragen om dit in pdf formaat te mailen. Ik weet niet hoe dat werkt .... ik was vroeger blond......Mijn vraag is nu; hoe doe je dat en, vooral, is dat niet een te groot bestand om via de mail in een keer te versturen???? Dit vraag ik dus als er soms nog eens een volgende keer komt dat mij zoiets te wachten staat. Dit werkpakket kwam tegelijk binnen met de formulieren voor de verantwoording. Is inmiddels ook al op de post gedaan. Nu zit ik alleen nog te wachten op de beschikking van mijn man. Het zorgkantoor heeft blijkbaar in december een crash gehad. Er werd mij verteld dat er beschikkingen tussen uit zijn geraakt. Mijn man kreeg wel een correctie op de beschikking van 2013 de dagen 29, 30 en 31 december, daar werd ineens eigenbijdrage van afgetrokken. Wat dan weer niet klopt. Ik ben benieuwd wanneer zij hier thuis komen. Op de administratie kunnen zijn geen commentaar hebben, klopt gewoonweg. Ik heb nl een administratieve opleiding. De verzorging? Maar ik denk dat het hen voornamelijk om de ingezette begeleiding gaat. Dus maar hopen dat die begeleidingsplannen goed opgezet zijn!!!! In hun brief stond dat zij deze onderzoeken doen om na te gaan of je met onzuivere bureautjes werkt. Nee dus. |
Star Counseling |
Geplaatst: zondag 19 Januari 2014 23:31
Gescande bestanden kun je opslaan in PDF (adobe) of als plaatje (bijv. Jpeg). Het zorgkantoor kan alleen PDF bestanden openen, dus moeten ze in PDF formaat gescand zijn. Het versturen over de mail kun je dan het best in kleinere porties doen, zeker als je zoveel zorgverleners hebt en dus héél veel bestanden. Ik zou adviseren om niet meer dan 5 MB per keer te versturen, anders kan het gebeuren dat het niet aankomt of geweigerd wordt. Het voordeel van gescande bestanden is dat je het niet hoeft te kopiëren (scheelt papier en inkt) en niet hoeft te versturen (scheelt kosten, althans als je het aangetekend verstuurt, wat ik zou doen omdat het wel om veel privacygevoelige informatie gaat!). En verder scheelt het, 't zorgkantoor werk, want zij gaan al die opgestuurde gekopieerde bestanden weer inscannen, beetje zonde van al het werk lijkt mij. |
Alberta |
Geplaatst: maandag 20 Januari 2014 13:55
Gescande bestanden kun je opslaan in PDF (adobe) of als plaatje (bijv. Jpeg). Het zorgkantoor kan alleen PDF bestanden openen, dus moeten ze in PDF formaat gescand zijn. Bedankt Starcounseling. Ik hoop het niet nodig te hebben maar uw bericht bewaar ik dus. Zo'n groot bestand kan dan misschien met We transfer worden verstuurd. Als het Zorgkantoor daar dan tenminste mee eens is. Het lijkt mij voor het Zorgkantoor ook niet gemakkelijk om al die losse bestanden via de mail binnen te krijgen. Maar in ieder geval Bedankt!! |
Linda |
Geplaatst: donderdag 23 Januari 2014 10:27
Een cliënt van mij heeft ook deze mooie formulieren mogen ontvangen betreffende grote controle. (stress bij cliënt) Het zotte vind ik dat ze de grote controle doen over het eerste halfjaar van 2013 en deze binnen 10 dagen terug wilde zien en dan nog wel net voor de kerst en oud en nieuw. Ze hebben een half jaar om dit verzoek te versturen en dan moet het ineens stel op sprong opgestuurd worden, terwijl je hier wettelijk gezien zes weken voor heb. Mijn cliënt is absoluut niet in staat om deze formulieren te regelen dus werd dit van mij verwacht (Lastig als je niet mag overnemen volgens de regels van het PGB, maar ja wat moet je anders?) Probleem was echter dat ik de dag erna op vakantie zou gaan, dus ik besloot te gaan bellen naar het zorgkantoor. Krijg een dame aan de lijn en ze verteld me dat er zelfs al een Rappel is verstuurd. Ik vraag haar wat ze verstuurd hebben, want de betekenis kwam niet gelijk bij mij binnen en toen viel het kwartje. Ze ging over op de Franse-taal en had het over een herinnering. Heb haar gezegd dat we wettelijk zes weken hebben om deze stukken in te leveren, en dat de documenten dus na mijn vakantie opgestuurd worden. Zegt de dame van het zorgkantoor "wrijf het nog ff in" ik vraag haar waar ze het over heeft en ze zegt "nou dat u op vakantie gaat, ik zou ook wel op vakantie willen". Vorige week wordt mijn cliënt gebeld om een afspraak te maken voor het huisbezoek en mijn cliënt geeft aan hier geen behoefte aan te hebben. Ze heeft het in een gezin met drie pgb-houders druk genoeg en zit hier niet op te wachten. Ik zeg nog voor de gein dat ze nu slapende honden heeft wakker gemaakt en nu ook voor de andere twee pgb-houders een grote controle kunnen verwachten en ja hoor een week later ligt er weer een verzoek op de deurmat. Ik vind het absoluut een goed idee dat ze gaan controleren, maar gun de pgb-houders wel wat tijd om alles te regelen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk