1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Fulltime werken via PGB?

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 24 Februari 2014 14:24
Mijn jaarcontract eindigt bij mijn huidige werkgever. Nu ben ik me aan het oriënteren op werken via PGB.
Dit lijkt mij een goede mogelijkheid, om bijvoorbeeld zelf mijn uren te kunnen bepalen.
Maar ik vraag mij af of je voldoende werk kunt vinden om aan je uren te komen.

Zijn er anderen die al bijna fulltime werken?
En hoe zijn dan je uren verdeeld?
En hou je voldoende over?
Of moet je meer of minder werken dan bij een "gewone" baan?

Groetjes, Renske.
Geplaatst: maandag 24 Februari 2014 15:46
Het belangrijkste is, dat je uren komt werken op momenten, dat de clIënt dat wil. Dat is voor cliënten een belangrijke reden om voor PGB te kiezen en waarom PGB goedkoper is dan ZIN. De piek in werkzaamheden zit voordat cliënten naar dagbesteding gaan en nadat ze weer thuis zijn en in de weekends.
Kortom, wil je een goede boterham verdienen dan moet je heel flexibel zijn en werken op incourante uren.
Danielle Geplaatst: maandag 24 Februari 2014 16:55
Ik denk idd dat het belangrijk is dat je flexibel bent. En je km straal breed maken. Ik werk 31 uur pw geen weekend en geen avonden. Dit kon ik zo plannen omdat ik mijn werkveld breed maakte. Dus niet alleen in km maar ook wat kan en wil ik. Kinderen..gehandicapten...ouderen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.