VPT Volledig Pakket Thuis ...of PGB ?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2014 20:23
Mijn zoon heeft een pgb, hij krijgt gedeeltelijke begeleiding vanuit een zorginstelling. Nu vragen zij mij of ik niet over wil stappen op een VPT pakket, volledig pakket thuis. Dan neemt de instelling alle begeleiders over en betaald deze vanuit de VPT pot.... Zij krijgen dan voor hun client het geld van de overheid. Pgb gaat in 2015 over naar SVB bank en dan sturen we de rekeningen naar hen, zodat men deze na goedkeuring betaald. Er gaat veel veranderen.....wat is nu slim, toch pgb houden of overgaan naar een VPT pakket of het nu aan de ene instelling of andere gegeven wordt, als budgethouder krijgen wij geen geld meer in handen. VPT pakket schijnt iets meer geld te geven voor zorg....wat is wijsheid, iemand een idee ? |
|
Geplaatst: vrijdag 07 Maart 2014 14:56
"Pgb gaat in 2015 over naar SVB bank en dan sturen we de rekeningen naar hen, zodat men deze na goedkeuring betaalt.".............. Maar U gaat dan nog steeds over de besteding daarvan! Bij VPT gaat U daar niet meer over. Dus als U het nu goed geregeld heeft, waarom dan veranderen? |
|
Geplaatst: zaterdag 08 Maart 2014 17:16
dank u wel voor uw antwoord, de zorginstelling vertelde mij dat ik alle vrijheden heb met een VPT regeling. wil je elders zorg inkopen dan kan dat, dan gaat het ' vinkje ' bij de instelling die VPT levert uit en elders weer aan. Men vertelde mij ook, dat je dan meer geld krijgt ....een ruimer budget vergroot mogelijkheden dacht ik zo... vandaar mijn onzekerheid wat te doen...pgb of VPT. Ook vraag ik mij af of de vervoersindicatie gehandhaafd blijft als we overgaan naar de SVB Mijn man vervoert onze zoon iedere dag, mag ik dat nog declareren.....is bij VPT ws niet mogelijk. vriendelijke groet. |
|
Mijnie |
Geplaatst: zondag 09 Maart 2014 10:56
Beste Yvonne, IK weet niet op basis waarvan jullie zoon een PGB heeft, maar misschien is het een idee om eens contact op te nemen met MEE? Op MEE.nl kan je een vestiging bij jullie in de buurt vinden. Zij zijn er voor mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking en ook voor mensen met een diagnose binnen het autistisch spectrum. Ik heb in mijn regio goede ervaringen met MEE. Succes met de keuze, groet Mijnie de Graaf |
Stichting WWA-Delft |
Geplaatst: donderdag 13 Maart 2014 12:40
Als u een indicatie heeft van het CIZ met vervoer kunt u dit ook via het trekkingsrecht bij de SVB declareren. Er is toch wel een heel verschil tussen een VPT en het zelf declareren bij de SVB. Bij een VPT neemt u de zorg af dmv een instelling en zijn zij ook verantwoordelijk maar kunnen zij wel uw mensen in dienst nemen zo zij dit willen. De regie komt bij de instelling. Bij een PGB neemt de SVB de financiële administratie slechts over maar blijft de regie bij u. Zelf doe ik mee met de pilot van het trekkingsrecht bij de SVB hierdoor is de verantwoording bij het zorgkantoor vooraf dmv een zorgbeschrijving en een goedkeuring naar de SVB door het zorgkantoor. Komen er geen problemen achteraf met de besteding van het budget omdat de SVB de contracten ook vooraf controleert. Ik ben tevreden met deze gang van zaken daar er zo meer vertrouwen en draagvlak kan komen voor het PGB. Maar een VPT kan natuurlijk ook, al zal ook de zorginstelling hier geld voor vragen dit is niet aan de orde bij de SVB, er gaat geen geld van het PGB naar de SVB. |
Geplaatst: donderdag 13 Maart 2014 13:47
Een VPT staat gelijk met een opname in een tehuis. het verschil is, dat bij VPT het bed niet in het tehuis staat, maar bij U. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk