1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

CIZ veel te laat met uitslag van bezwaar

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: maandag 31 Maart 2014 10:00
Op 8 november hebben we de bevestiging gekregen van het CIZ dat ons bezwaar is binnengekomen.
Een cliënt ging na een herindicatie waarin we ophoging vroegen van klasse 2 naar klasse 3 ineens naar klasse 0.

Natuurlijk zoals ik al vertel in bezwaar gegaan, maar nu is er nog steeds geen besluit genomen en als ik bel naar het CIZ zeggen ze dat ze er nog mee bezig zijn.
Ik doe dan een verzoek om mij terug te laten bellen door de bezwaarcommissie en dan wordt mij beloofd dat er wordt teruggebeld, maar helaas.

Wat kunnen we nu doen, is het niet zo dat wanneer ze veel te laat zijn met het bezwaar deze automatisch wordt toegekend?

Graag jullie antwoord

Vriendelijke groet,

Linda.
Ad Geplaatst: donderdag 03 April 2014 12:39
Ingevolge de Algemene wet Bestuursrecht (AwB) waar de werkwijze van het zorgkantoor onder valt, moet het zorgkantoor binnen een aantal weken na ontvangst een besluit op een bezwaar nemen.
Kijk voor verdere info hierover op deze internet link en pagina: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/bezwaar-en-beroep
Succes.
Zorgbureau Aanbieder BV Geplaatst: donderdag 03 April 2014 19:18
CIZ meldt altijd een datum waarop het bezwaar moet zijn afgehandeld
Echter eerst is er sprake van een hoorzitting of telefonisch consult. Na deze acties maken hun dan bekent wanneer je antwoord kan krijgen. Houden zich dan redelijk aan de datum. Zo niet direct bellen en actie ondernemen waarna het CIZ ook terug zal reageren

helaas duurt het soms erg lang en ben je maanden verder voordat er een beslissing is .
Ciz heeft alle tijd,
wij als hulpverlener of als budgethouder moet maar afwachten. Ciz heeft ook de mogelijkheden om verder uitstel aan te vragen.
Zo ben je ooit 5 maanden verder. Helaas!!!
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 05 April 2014 19:04
Ook het CIZ hoort zich aan de vastgestelde beslistermijn van 6 weken te houden (ofwel voor de afloop van de beslistermijn een schriftelijke verlenging van de termijn (nogmaals 6 weken) aan te kondigen, met gegronde redenen, bijv. omdat er nog extra informatie ingewonnen moet worden bij uw behandelaar). Houden zij zich niet aan deze beslistermijn of sturen zij geen schriftelijke verlenging van de beslistermijn, dan kunt u ze schriftelijk in gebreke stellen volgens de 'wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen'. Hier kunt u een formulier 'dwangsom bij niet tijdig beslissen' downloaden: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/bezwaar-en-beroep
Ik adviseer om dit formulier ALTIJD aangetekend te versturen, zodat u kunt zien wanneer deze door de ontvanger in ontvangst is genomen. Daarna krijgt de instantie nog 2 weken (10 werkdagen) de tijd om alsnog een beslissing te nemen, doen ze dit niet, dan geldt vanaf de eerste dag nadat die twee weken verstreken zijn een door hun aan u te betalen dwangsom én kunt u rechtstreeks in beroep gaan via de rechtbank om alsnog een beslissing af te dwingen.

U kunt dus wel degelijk actie ondernemen!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.