persoonlijke begeleiding
Auteur | Bericht |
---|---|
Angelique |
Geplaatst: donderdag 10 April 2014 12:51
Kan iemand mij advies geven hoe ik persoonlijke begeleiding aan vraag voor mijn zoontje Hij heeft wel verpleging maar persoonlijke begeleiding ontbreekt Ik ga met hem iedere donderdag met school zwemmen en ik geef hem dan ook persoonlijk les in zwemmen en drijven Gaat de school op schoolreis dan begeleid ik hem gaan ze naar een bos dag of bieb begeleid ik hem Omdat ik door het vele zorgen niet kan werken en me het water aan de lippen staat wilde ik dus persoonlijke begeleiding aanvragen maar ik weet niet goed hoe omdat ze het hier(helmond)nogal een willen afkeuren omdat ik de moeder ben. (ps mijn zoon zit op speciaal basis onderwijs en zonder mijn begeleiding hadden ze hem nooit aangenomen Hij is namelijk rolstoelafhankelijk. |
Elise |
Geplaatst: donderdag 10 April 2014 17:40
Beste Angelique, Hiervoor moet je een awbzindicatie aanvragen via het CIZ, deze kun je vinden op www.ciz.nl! Ik hoop dat dit het antwoord is waar u naar zocht! Warme groet, Elise Lubbers Kan iemand mij advies geven hoe ik persoonlijke begeleiding aan vraag voor mijn zoontje Hij heeft wel verpleging maar persoonlijke begeleiding ontbreekt Ik ga met hem iedere donderdag met school zwemmen en ik geef hem dan ook persoonlijk les in zwemmen en drijven Gaat de school op schoolreis dan begeleid ik hem gaan ze naar een bos dag of bieb begeleid ik hem Omdat ik door het vele zorgen niet kan werken en me het water aan de lippen staat wilde ik dus persoonlijke begeleiding aanvragen maar ik weet niet goed hoe omdat ze het hier(helmond)nogal een willen afkeuren omdat ik de moeder ben. (ps mijn zoon zit op speciaal basis onderwijs en zonder mijn begeleiding hadden ze hem nooit aangenomen Hij is namelijk rolstoelafhankelijk. |
Zahira |
Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 00:06
Dag, jou zoon moet een iets hebben bijvoorbeeld een lage eq of een ander mankement. Je kunt een aanvraag doen bij het ciz. Het ciz heeft een handleiding waar een kind aan dient te voldoen. Als ze uren wilt voor een kind. Of ik raad je aan om via een thuiszorgorganisatie te werk gaat. Laat hen een indicatie aan vragen.bjij kunt aangeven waar je tegen aan loop. En wat je kind mankeert. Opnbasis daarvan zullen ze info opvragen om zo goed mogelijk een indicatie te kunnen aanvragen. gr zahia marissou. |
Marianne |
Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 16:17
Hallo, ik ben een ervaren (kinder)verpleegkundige en kan u evt hulp en ondersteuning thuis en op school bieden voor de zorg van uw zoon indien nodig. Ik woon in Leende. Ik weet dat u hier nu niet omvraagt, maar ik hoor het wel als u dat graag wilt. Misschien kunnen we eens met elkaar van gedachten wisselen zodat ik u misschien kan ontlasten. Groeten Marianne |
Inge |
Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 18:17
Hallo, Op de Nationale Hulpgids staat veel uitleg, bij mij onderaan deze pagina: onder rubriek kennis > algemeen > voor hulpvragers > uitleg PGB. Mijn advies is wel om goed te kijken of u om begeleiding of persoonlijke verzorging vraagt. Er worden namelijk geen indicaties voor minder dan 10 uur begeleiding gegeven, wel in combinatie met verzorging. En bijvoorbeeld hulp bij aankleden tijdens zwemmen is verzorging!. Hoop dat u hiermee verder komt, Inge Jager |
Inge |
Geplaatst: vrijdag 11 April 2014 18:33
In aanvulling op bovenstaande, als u er ook met de uitleg zelf niet uitkomt is er misschien ook in Helmond een MEE of Steunpunt Mantelzorg waar ze u hiermeej kunnen ondersteunen? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk