Begeleding individueel en begeleiding groep
Auteur | Bericht |
---|---|
Marlous |
Geplaatst: zaterdag 21 Maart 2015 17:23
Goedemiddag, Bij mijn kind is er sprake van een ZZP6 VG met vermelding begeleiding individueel. Nu heb ik gelezen dat het is toegestaan bij een ZZP om dit ook te combineren met begeleiding groep. Is dit correct? Bedankt voor jullie reactie. groet Marian |
Geplaatst: maandag 23 Maart 2015 17:37
Voor alle zekerheid zou ik dat bij het zorgkantoor exact navragen. Kennelijk is de indicatie zonder begeleiding groep, waarvoor waarschijnlijk een reden is, omdat Uw kind naar school kan. Als die reden er niet is kunt U het beste herindicatie aanvragen bij het CIZ om dat alsnog te krijgen. Evt. overgangsrechten verspeelt U dan. Het kan ook zijn dat U behandeling groep als ZIN afneemt. In dat geval is het niet toegestaan daarvoor ook PGB te gebruiken. Overigens i.v.m. met de 100 % controle vooraf moet U eerst goedkeuring van de zorgbeschrijving vanuit het zorgkantoor hebben alvorens tot betaling kan worden overgegaan. Ten tijde van de AWBZ was het toegestaan om bijv. budget voor PV te besteden aan respijtzorg ; ook als er geen respijtzorg/tijdelijk verblijf was geïndiceerd. Zolang als het maar om verzekerde zorg ging, was het okay. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk