In gesprek over annuleringstermijn
Auteur | Bericht |
---|---|
Renée |
Geplaatst: donderdag 28 Juli 2016 10:29
Het is de afgelopen week twee keer voorgekomen dat mijn afspraak met een opdrachtgever de avond van tevoren werd afgezegd. Ik twijfel nu over het in rekening brengen van niet gewerkte uren. Ik heb een contract met een variabel aantal uren en heb via deze site begrepen dat afgezegde uren niet uitgekeerd hoeven te worden. In mijn contract heb ik helaas geen annuleringstermijn opgenomen. Ik wil graag (alsnog) in gesprek met mijn opdrachtgever hierover. Lijkt jullie dat redelijk? |
Aniek |
Geplaatst: donderdag 28 Juli 2016 19:41
Het is de afgelopen week twee keer voorgekomen dat mijn afspraak met een opdrachtgever de avond van tevoren werd afgezegd. Ik twijfel nu over het in rekening brengen van niet gewerkte uren. Ik heb een contract met een variabel aantal uren en heb via deze site begrepen dat afgezegde uren niet uitgekeerd hoeven te worden. In mijn contract heb ik helaas geen annuleringstermijn opgenomen. Ik wil graag (alsnog) in gesprek met mijn opdrachtgever hierover. Lijkt jullie dat redelijk? Hallo Rene, Het is vervelend dat op zulk kort termijn je afspraak wordt afgezegd. Mij lijkt het verstandig om hier alsnog afspraken over te maken en het is nog beter om deze ook op papier te zetten en door beide partijen te laten ondertekenen. Op deze manier zullen afspraken mogelijk minder snel worden afgezegd en verder vooruit worden gekeken door de zorgvragers (in zoverre dit mogelijk is). Ik weet in dit geval niet om welk soort hulp het gaat. Dat de afspraak in korte tijd twee keer is afgezegd, lijkt mij een prima aanleiding om aan te geven dat je alsnog in gesprek wil over het annuleringstermijn. Ook al heb je dit in eerste instantie niet opgenomen in jullie overeenkomst. Wijzigingen (over afspraken, uurloon e.d.) kunnen wat mij betreft in principe altijd plaatsvinden, mits dit in goed overleg gebeurt natuurlijk. Wat ik zelf bij nieuwe gezinnen afspreek is dat ik de geplande tijd volledig declareer (exclusief kilometervergoeding) als de afspraak niet 48 uur van te voren is afgemeld. Mocht de clïënt ziek zijn/in het ziekenhuis liggen dan zie ik deze afspraak door de vingers. Ik heb dat in onderling overleg zo met de ouders van de zorgvrager afgesproken. Echter heb ik dit zelf ook (nog) niet zwart op wit staan.. Ik kan mij voorstellen dat het ook afhankelijk is van wat voor soort relatie je met je cliënt hebt. Werk je er al lang en ken je elkaar heel goed dan is je relatie anders dan wanneer je net ergens begint en nog niet goed weet hoe de onderlinge communicatie verloopt. Ook vind ik het afhankelijk van hoe vaak en 'gemakkelijk' een afspraak wordt afgezegd. Mocht dit nou nog vaker zo voorkomen, nogmaals, dan lijkt mij dit een goede aanleiding om hier een gesprek over te starten en afspraken te maken. Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen en hoor graag wat jij hier van vindt. Succes er mee! Vriendelijke groeten |
Renée |
Geplaatst: zaterdag 30 Juli 2016 11:28
Het is de afgelopen week twee keer voorgekomen dat mijn afspraak met een opdrachtgever de avond van tevoren werd afgezegd. Ik twijfel nu over het in rekening brengen van niet gewerkte uren. Ik heb een contract met een variabel aantal uren en heb via deze site begrepen dat afgezegde uren niet uitgekeerd hoeven te worden. In mijn contract heb ik helaas geen annuleringstermijn opgenomen. Ik wil graag (alsnog) in gesprek met mijn opdrachtgever hierover. Lijkt jullie dat redelijk? Hallo Rene, Het is vervelend dat op zulk kort termijn je afspraak wordt afgezegd. Mij lijkt het verstandig om hier alsnog afspraken over te maken en het is nog beter om deze ook op papier te zetten en door beide partijen te laten ondertekenen. Op deze manier zullen afspraken mogelijk minder snel worden afgezegd en verder vooruit worden gekeken door de zorgvragers (in zoverre dit mogelijk is). Ik weet in dit geval niet om welk soort hulp het gaat. Dat de afspraak in korte tijd twee keer is afgezegd, lijkt mij een prima aanleiding om aan te geven dat je alsnog in gesprek wil over het annuleringstermijn. Ook al heb je dit in eerste instantie niet opgenomen in jullie overeenkomst. Wijzigingen (over afspraken, uurloon e.d.) kunnen wat mij betreft in principe altijd plaatsvinden, mits dit in goed overleg gebeurt natuurlijk. Wat ik zelf bij nieuwe gezinnen afspreek is dat ik de geplande tijd volledig declareer (exclusief kilometervergoeding) als de afspraak niet 48 uur van te voren is afgemeld. Mocht de clïënt ziek zijn/in het ziekenhuis liggen dan zie ik deze afspraak door de vingers. Ik heb dat in onderling overleg zo met de ouders van de zorgvrager afgesproken. Echter heb ik dit zelf ook (nog) niet zwart op wit staan.. Ik kan mij voorstellen dat het ook afhankelijk is van wat voor soort relatie je met je cliënt hebt. Werk je er al lang en ken je elkaar heel goed dan is je relatie anders dan wanneer je net ergens begint en nog niet goed weet hoe de onderlinge communicatie verloopt. Ook vind ik het afhankelijk van hoe vaak en 'gemakkelijk' een afspraak wordt afgezegd. Mocht dit nou nog vaker zo voorkomen, nogmaals, dan lijkt mij dit een goede aanleiding om hier een gesprek over te starten en afspraken te maken. Ik hoop dat ik je hiermee wat verder heb geholpen en hoor graag wat jij hier van vindt. Succes er mee! Vriendelijke groeten Hoi Aniek, Bedankt voor je reactie! Ik ben uiteindelijk het gesprek aangegaan met mijn opdrachtgever en heb gezegd dat ik wil overleggen over het instellen van een annuleringstermijn. Mijn opdrachtgever vond het heel redelijk om 24 uur aan te houden en we hebben afgesproken dat vanaf nu ook te doen. Het heeft dus goed uitgepakt! Nogmaals bedankt voor je reactie! Groet, Renee |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk