1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurloon bruto of netto?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 12 April 2007 10:04
hallo allemaal,

wie kan voor mij deze vraag beantwoorden? Ik heb me nog maar net aangemeld en nog een groentje binnen PGB-land :lol:
Er is mij gevraagd wat mijn uurloon is.....moet ik aangeven wat ik bruto wil verdienen of netto? Netto is natuurlijk makkelijker, maar kan dit ook?

Alvast bedankt!!
Geplaatst: donderdag 12 April 2007 19:46
je wordt bruto uitbetaald zelfs met vakantie uren inclusief per uur . maar: je kan als je meer dan 3 dagen werkt, een arbeidsovereenkomst aangaan en bij het servicecentrum pgb (www.svb.nl) kun je vragen of ze direct je belasting etc in willen houden.
Geplaatst: zaterdag 14 April 2007 22:10
Ook als je 3 dagen of minder voor iemand werkt kan die gene je ook aanmelden bij de SVB. Dat heet opting-in. Je krijgt dan keurig van hun je geld (netto) gestort met loonstrookje en jaaropgave. Net als bij iedere andere baan.
Je moet altijd uitgaan van bruto uurloon, dit kan incl. vakantie geld en vrije dagen of zonder. Bij het laatste geval krijg je dat dan los. Ik doe het altijd incl.
Ik heb meerdere hulpverleners voor mijn zoon en voor de meeste doe ik het zo. Werkt erg prettig.
Als je heel weinig werkt en dit je enige baantje is zou je je ook bruto kunnen laten uitbetalen. Tot een bepaald bedrag (500 euro p/m ??) betaal je geen of nauwelijks belasting.
Marion Geplaatst: zaterdag 12 Mei 2007 15:52
Hallo
Even een reactie op het laatste berichtje in deze kolom.
Als je zelfstandig ondernemer bent en je hebt een VAR verklaring wuo,
dan krijg je ,als je minimaal 1200 uur per jaar steekt in je onderneming( incl. studie,reistijd) ong. 10000 euro vrij van belasting.Hangt van de totale winst af.
Als strater krijg je de eerste drie jaar nog een extra aftrek.

Groet

Marion
Geplaatst: woensdag 02 November 2011 16:14
beste mevrouw
Ik heb een vraag ik krijg van mijn zijn pgb en ik beheer het mag ik hem ook begleiden want ik heb mijn baan voor hem opgezegd zodat ik meer met hem bezig kan zijn maar ik beheer het buget zelf is dat mogelijk.
Pim Geplaatst: donderdag 03 November 2011 23:04
Beste Soemintra,

Het is als ouder toegestaan zowel het budget te beheren als zorg te leveren. U mag uzelf daar ook voor uitbetalen, maar alleen voor extra zorg die u levert welk een normaal kind niet zou krijgen.

Als uw indicatie melding maakt van respijtzorg (zorg ter ontlasting van u als ouder) dan is het niet toegestaan uzelf uit te betalen vanuit het PGB.

U kunt bij de Sociale Verzekerings Bank gratis hulp, advies en contracten krijgen om de verloning en alle daarom hangende regels goed uit te voeren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.