Pedagogische ondersteuning
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 03 Augustus 2007 15:03
Hallo allemaal, Ik heb sinds April 2007 mijn eigen bedrijfje waarin ik pedagogische ondersteuning biedt aan mensen met een PGB. Zelf ben ik zeer geïntresseerd in ontwikkeling en haal veel energie uit werkzaamheden waarbij ik cliënten handvatten aan kan rijken waardoor ze sterker in hun schoenen gaan staan en beter met belemmeringen om kunnen gaan. Nu is het mij opgevallen dat er nog niet veel mensen met de opleiding pedagogiek in dit werkveld werkzaam zijn (Dit geldt in ieder geval voor Friesland). Graag wissel ik ideeën uit over hoe mensen bepaalde situaties aanpakken op het gebied van onwikkeling en opvoeding. Uit ervaring weet ik dat ideeën van anderen soms heel nuttig kunnen zijn of stimulerend zijn om situaties vanuit een ander perspectief te benaderen. Met vriendelijke groet, Remi Ottenhoff - IKKI NAKKAN - |
|
Geplaatst: vrijdag 03 Augustus 2007 16:35
ik woon ook in friesland en ik denk dat er best wel pedagoogische ondersteuning is! dat wil niet zeggen dat jou aandeel niet nodig of overbodig is maar het grootste gedeelte gebeurt via de awbz erkende instellingen: ggz en talant en noorderbrug. en dan via de speciale onderwijs, hier hebben de ouders ook altijd gesprekken en kunnen ze advies voor opvoeding krijgen. en dan alle activerende begeleiding is bijna ook altijd pedaogisch. zorggarant en dan nog de curcussen voor kinderen tegen pesten en voor meer zelfontwikkeling. veel kleinschalige projecten die zonder pgb in hun omgeving werken. ik denk vaak dat als je zo handig bent om met een pgb aan te vragen en je weet het doel te formuleren aan een zorgaanbieder dan heb je in feite die pedagogische ondersteuning vaak al niet meer nodig.. het vraagt inzicht en je moet veel regelen voor een pgb en dat geld dan bestededen aan advies voor jou als ouder... ik wou dat het gebeurde!nogmaals, ik zeg niet dat het overbodig is, integendeel maar of de mensen dit aanbod in willen kopen? vertel me alstublieft dat ik niet gelijk heb...! |
|
Geplaatst: woensdag 05 September 2007 12:30
Hallo Sharedan (en andere lezers), Als eerst sluit ik me aan bij de feiten dat veel grote organisaties pedagogische ondersteuning aanbieden en ben ook blij dat dat er is. Maar... heb je gelijk?... :?: :? :?: Als ik niet het gevoel had dat er een grote vraag was voor pedagogische ondersteuning op de manier zoals ik deze aanbied zou ik natuurlijk nooit zo veel stappen ondernemen om er een bedrijf voor op te zetten. Als startende ondernemer blijft het altijd een gok en voor mij telt op heden nog het gevoel dat de kans dat je ongelijk hebt erg groot is. Grote organisaties komen in aanraking met veel mensen. Deze mensen moeten in veel gevallen naar de organisatie toe, uitzonderingen zijn daar natuurlijk altijd zoals de ppg-begeleid(st)ers e.d. Vergeleken met deze mensen komen mijn werkzaamheden overeen alleen probeer ik een stapje verder te gaan in de betrokkenheid bij het gezin door meer tijd en aandacht wat moet leiden tot diepgang, bewustwording van eigen kwaliteiten en een meer stabiele basis om vaardigheden aan te leren. Zonder naast mijn schoenen te lopen denk ik dat ik door (levens)ervaring en kennis een streepje voor heb op andere hulpverlenders. Nu is de vakantie net voorbij en zoals ik had gehoopt komen stadig aan vragen bij me binnen of wordt mijn naam een aantal keer genoemd andere organisaties of ondernemingen. Het is nu nog afwachten en hoop tegen het eind van het jaar met volle overtuiging te kunnen zeggen dat je wel degelijk ongelijk hebt. In ieder geval bedankt voor je reactie, het heeft me weer even goed aan het denken gezet en hoop vaker dergelijke reacties te krijgen. Met vriendelijke groet, Remi Ottenhoff |
|
Arja |
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 14:15
Hoi, Ik kom uit het oosten des lands en ik denk dat er wel degelijk een markt voor is. Ik ben ook voor mezelf begonnen als Schoolcounsellor, en Gezinscoach, dus ook opvoedingsondersteuning. Particulieren die genoeg geld hebben bijvoorbeeld tweeverdieners die huren je gemakkelijk in. Wel is het handig dat je naam bekend is bij scholen en bijv. consultaiebureaus. Hier hebben we ook de GGZ en bureau Jeugdzorg , maar ik heb er niet zo'n goede ervaringen mee en ik hoor ook veel klachten van ouders, er zijn wachtlijsten, worden geholpen door diverse medewerkers, beloven vanalles maar maken het niet waar. Een gebrek aan continuiteit en efficientie. Wel kun je je laten inhuren door scholen en instanties als freelancer, dat doe ik ook. Kinderen die een PGB hebben zou ok kunnen begeleiden, ouders kunnen zelf de zorg kiezen die het beste lijkt. Als je geen wachtlijst hebt en continuiteit kunt bieden, dan heb je een voorsprong op alle reguliere hulp. En dat is wel wat mensen graag willen. Succes! :D |
Dagmar |
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 14:56
Hallo, Ik ben nu twee jaar voor mezelf aan het werk met daarin specifieke trainingen zoals een intensieve zindelijkheidstraining. Ik kom noorspronkelijk uit friesland maar woon al 11 jaar in zuid-holland. Mijn ervaring is dat er inderdaad in friesland alleen maar veel bij de organisatie zoals talant gehaald wordt en het echt toch nog wat onbekend is om ook ergens anders je zorg in te gaan kopen. In zuid-holland en verder is dit iets wat alle ouders doen en voor hun ook heel fijn werkt. Nu is het wel zo dat in die regio ook al veel meer instellingen zijn, in een schaal van 50 zijn er zeker al 7 verschillende awbz instellingen te vinden. Ouders zijn dus daar ook meer gewent om verder te gaan kijken en de dingen te gaan vergelijken en dan pas een keuze gaan maken voor hun kind. In frielsland is die keuze toch beperkt als je weet dat er verder weinig mogelijkheden zijn. Groetjes Dagmar |
Geplaatst: dinsdag 25 September 2007 21:32
hallo, ik denk erover om voor mezelf te beginnen in het bieden van pedagogische ondersteuning. ik zou graag informatie met je uitwisselen over hoe je tot de stap gekomen bent en hoe het nu gaat. heb je hbo pedagogiek of universitair? misschien kunnen we wat mailen? [email protected] |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk