1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Broto uurloon PGB 5 tot 15 uren per week>> naast vaste

Auteur Bericht
Sijke Geplaatst: donderdag 20 September 2007 19:55
Hallo iedereen die dit leest.

Ik ben benaderd door een gezin om daar te komen helpen.
Wat is het minimale bruto uurloon wat je kunt vragen voor de taken hieronder vermeld? Heb een vaste baan voor 25 uren p. w. en wil dit werk erbij doen.

Ik heb een diploma dat gelijk staat met Helpende. Ik heb 5 jaren als gezinshelpster gewerkt. Het werk is in een pleeggezin met kinderen die gehandicapt zijn.

Het werk betreft;verluieren,in bad doen,voeren,eten koken,oppassen,maar ook eens knutselen met de kinderen of een uitstapje naar de kinderboerderij.verder huishoudelijke en praktische taken.

Bedankt voor je antwoord.

Akkelien
Geplaatst: donderdag 04 Oktober 2007 23:46
Heb jij het over kinderen.
Dan snap ik het woord verluieren niet en ook het woord voeren!!!!!!!

Wat zijn dat voor uitspraken over mensen/ kinderen.
Geplaatst: vrijdag 05 Oktober 2007 15:04
25 uren aangeboden voor dit werk? dat is erg veel! weet je zeker dan ze zoveel uren krijgen per week? zo ja, dan heb je wel geluk..! als je kijkt naar de minimumlonen:Leeftijd zorgverlener

vanaf 23 jaar
per maand excl. vakantiegeld 1.317,00
8,00 per uur
8,64 per uur incl 8% vakantiegeld
9,31 per uur incl. vakantiegeld en uren
(bij een fulltime baan)

als je kijkt naar uren verzorging wat het ciz geeft aan de zorgvrager voor verzorging:
20 – 24,9 uur € 608,99 per week (bruto)

als je helpende bent en je zou al je werkzaamheden bekijken zou ik denken dat je als verzorgende alles betaalt zou moeten krijgen. en dat zou een compromis kunnen zijn tussen het minimum loon en de uren die het pgb aan het gezin betaalt.
Sijke Geplaatst: dinsdag 16 Oktober 2007 23:37
joycepeters en Sharedan,

De mevrouw die mij heeft benaderd had het zelf in haar mail die zij mij stuurde over "voeren" en " verluieren" . Als ik er goed over nadenk vind ik "voeren" inderdaad niet zo gepast;

Sharedan,
Die baan via de pgb was niet voor 25 uren per week; ik werk zelf 25 uren per week bij een school; het waren een paar dagdelen die ik zou kunnen werken bij een pgb-zorgvrager

Groet,

Seke

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.