1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verplicht tot reanimeren?

Auteur Bericht
Math Geplaatst: zondag 23 September 2007 20:57
Ik ben als verpleegkundige werkzaam bij Sevagram thuiszorg in heerlen.
We hebben een onplanbare zorg waarin clienten via een halszender kunnen alarmeren als er iets aan de hand is.
Binnen Sevagram wordt gesteld dat er een niet reanimeren beleid is maar mijn vraag is kun je dat zondermeer stellen voor mensen in de thuissituatie?
En hoe zit dat als ik als verpleegkundige niet reanimeer omdat mijn baas dat niet nodig vind?
Het is Clienten niet duidelijk wat het beleid van Sevagram is.
Geplaatst: maandag 24 September 2007 08:29
ik kan me voorstellen dat je bedrijf terecht of onterecht denkt dat zei niet hoeven/moeten reanimeren. maar het lijkt me logisch dat als jij bij iemand bent en die krijgt hartproblemen of andere ernstige klachten dat je natuurlijk verplicht bent om deskundigheid te alarmeren: dus je belt de huisarts en het alrmnummer. als jij dus niet bevoegt bent om te reanimeren en alleen, kun je het toch niet aan, dan moet je net als in alle omstandigheden wel de juiste mensen inschakelen. ik denk dat het bedrijf er zelf niet de verantwoordelijkheid voor wil nemen, dat ze in kritieke toestanden in de thuiszorg de verantwoordelijkheid nemen.
als een wilsbekwame persoon zelf een verklaring voor euthanasie tekent is dat al vaak discutabel wanneer je daar gebruik van maakt! het kan nooit zo wezen dat een heel zorgverlenend bedrijf kan zeggen,daar doen wij niks mee als iemand dood gaat! je beseft alleen dat je dan als personeelslid van het bedrijf allert bent en tijdig moet doorsturen.
Anne Geplaatst: maandag 24 September 2007 09:32