opstarten dagvoorziening
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 29 September 2007 16:59
Hallo allemaal, Ik had een idee om bijvoorbeeld op een boerderij een ruimte te huren, samen met een andere pgbster, en hier clienten te voorzien van dagbesteding. Kleinschalig beginnen uiteraard. Mijn vraag aan jullie, is dit onbegonnen werk? Ik heb veel ervaring met mensen begeleiden maar niets met ondernemen. Ik weet dus niet of wij dan een freelancers zijn of ondernemers, moet ik me ergens inschrijven, verzekeren etc. Ik weet ook niet zo goed waar ik advies moet halen, dacht dus begin hier en zien wel verder. Groetjes Angelique |
|
Geplaatst: zaterdag 29 September 2007 19:08
hallo Angelique, wij hebben een zorgboerderij (die ik ook huur) en hier hebben wij dagbesteding, logeren en woensdagmiddg opvang. je zou van mij zowel super enthousiaste verhalen kunnen verdelen dat je het zeker moet doen! maar ik kan je ook vertellen; waar begin je aan... en voordat je begint zou ik zeggen, durf je er voor 100% voor te gaan want er komt heel veel bij kijken! maar als je daar een uitdaging inziet, en woe niet waagt wie niet wint. het kan, maar je moet van heel veel dingen kennis opdoen: veiligheid, pgb, veranderingen in het pgb, vervoer, bedrijfsvorm, administratie, belasting, netwerken,enz. maar het is echt veel! maar ook genieten. je mag vragen mailen: [email protected] |
|
Lenie |
Geplaatst: zondag 30 September 2007 17:50
Zou fijn zijn als je je informatie die je krijgt mbt het ondernemen via deze site blijft delen. Hier kan een ander (ik bijv.) ook weer zijn/haar voordeel mee doen en zodoende voorkomen we w.s. veel dubbel werk. Hoeven we niet steeds weer hetzelfde wiel uit te vinden. Ben benieuwd hoe het je verder zal vergaan. Mijn idee is: gewoon beginnen; gewoon doen. Je bewaart alle bonnen, contracten en whatever er op papier komt zodat je altijd alles kan laten zien. Je merkt vanzelf welke instanties er wat willen weten. Ondertussen gewoon lekker aan de slag. Als je alles van te voren wil weten, qua regelgeving en wie wat wil weten en wie wat zal vragen, lijkt het me dat je nooit kan starten. Veel geluk en plezier in je werk! |
Geplaatst: zondag 30 September 2007 20:54
Hoi sharedan en zomers, ten eerste bedankt voor jullie reacties en interesse! Ik zit gewoon in mezelf te brainstormen over wat voor opties je allemaal hebt met pgb. Is het bijvoorbeeld slim om zelf meerdere clienten (2,3) tegelijk te begeleiden (weet eigenlijk niet of dit mogelijk is), mijn partner ook en ergens een kleine ruimte te huren (boerderij) om hier de basis te leggen van waaruit je activiteiten en doelen ga opstellen of is het slimmer om een particulieren opvang (onderneming) te worden en hier dan samen met een partner clienten een afwisselende dagbesteding aan te bieden. Ik praat dus over kleinschalig opvang en parttime, bijvoorbeeld drie dagen in de week. Wat is belastingtechnisch beter, waar wordt je zelf wijzer van en wat voor verschil zit er in hoeveel dingen je moet regelen voordat je "officieel"mag beginnen. Zo, een hoop denkstof dus. Voorlopig ben ik nog werkzaam in een kinderdienstencentrum maar ik zit gewoon eens te denken over wat er allemaal nog meer te doen is in de wereld, weet niet of ik dit nu wel mijn hele leven wil blijven doen. Ik wil best een gok nemen, maar ik ben ook wel iemand die toch wel wat zekerheid en controle wil. Groetjes angelique |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk