1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe moet ik ouders aanspreken

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 10 Oktober 2007 00:11
Beste begeleiders,

Ik ben tweedejaars student pedagogiek/psychologie en ik werkt sinds korte tijd met een 11 jarig meisje die net naar de middelbare school is gegaan. In het verleden heeft zij begeleiding gekregen op het sociaal emotionele gebied maar dit is na haar 10 jaar niet meer voortgezet.
Ik begeleid haar nu met haar huiswerk maar steeds meer valt me op dat ze onrustig is, onrustig praat, weinig concentratie heeft etc. Veel meer dan dat je dat bij kinderen van haar leeftijd zou verwachten.
Ik ben zelf helemaal niet van het diagnoses etc en ben ook nog niet erg ver in mijn studie of ervaren om een oordeel te geven maar ik heb sterk het gevoel dat er meer achter haar gedrag schuil gaat. Zelf denk ik erg aan ADHD. Ik vind dit best lastig, aan de ene kant denk ik dat ze misschien gebaat is bij het feit dat dit onderzocht en behandeld wordt, aan de andere kant vind ik het moeilijk om hier naar de ouders toe over te beginnen omdat ik niet als 'de psycholoog' (die ik niet ben) over wil komen.
Ik heb ook andere PGB kinderen met ADHD waarbij ik vaak helemaal niet merk maar dit meisje heb ik dat gevoel zo sterk...
Hoe moet ik dit nu aanpakken...
Iemand tips?
Geplaatst: woensdag 10 Oktober 2007 15:16
als dit meisje 11 jaar is en al naar het hoger onderwijs gaat is het probleem waarschijnlijk niet dat ze niet kan leren! anders had ze al helemaal niet op haar 11e op hoger onderwijs gezeten! en daarnaast nog krijg je geen pgb voor huiswerk begeleiding, hooguit voor algemene begeleiding en dat waarschijnlijk juist voor adhd. het pgb is niet voor huiswerk bedoeld mar omdat ze beperking heeft om de normale dingen te doen. je zou dus kunnen vragen waar ze het pgb voor krijgt, mijn VERMOEDEN is dat adhd al de reden voor huiswerkbegeleiding...