1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

De ondersteunende begeleiding van het CIZ naar de Gemeente??

Auteur Bericht
Joyce Geplaatst: vrijdag 12 Oktober 2007 17:26
Weet iemand of en wanneer de OB ook wordt overgeheveld van het CIZ naar de Gemeentes. Net zoals dat met de HVZ gebeurde.
Ik heb al weel (zeer vage) berichten gehoord dat de vergoeding voor de OB dan heel klein zal worden. Rond de 12 euro bruto.

Rampzalig voor de zorgvragers ook, want wie wil nog voor zo'n laag bedrag aan het werk??? :twisted:
Geplaatst: vrijdag 12 Oktober 2007 19:35
nou ik weet nog van helemaal niks! dus als het zou doorgaan zal dat nog minstens een jaar duren. en de prijzen zullen altijd in de buurt moeten liggen van de actuele prijzen. en elk jaar wordt ook bij de ciz gekeken naar wat markt-conform is. en meestal stijgen de prijzen lichtelijk. maar natuurlijk als je concurrentie ervaart heb je de neiging net als de thuiszorg met huishoudelijke hulp heeft gedaan: de prijzen te laag inzetten om het contract met de gemeente te krijgen! en daar zien we nu dus de resultaten van. veel ontslagen, lijkt me geen goede les voor de gemeente....
Joyce Geplaatst: maandag 15 Oktober 2007 20:13
Shareden

Jij bent denk ik helemaal thuis hier op het PZNnet. Mijn vraag is waarom er alleen kinderen staan vermeld als zorgvager....waar zitten de volwassenen en ouderen? Weet jij dit?
Geplaatst: dinsdag 16 Oktober 2007 10:07
Van mijn gemeente heb ik gehoord, dat dit voorshands nog niet gebeurt.
Bij de invoering van de WMO is wel gezegd, dat dit de bedoeling is.
Op de langere termijn is het de bedoeling, dat alle AWBZ zorg naar de gemeente gaat. Behalve voor degenen, die een verblijfsindicatie hebben.
De invoering van de zorgzwaartepakketten zijn m.i. daartoe een stap.
Indien je een verblijfsindicatie hebt, kun je vervolgens besluiten thuis te blijven en kun je van de AWBZ zorg in natura of in de vorm van een PGB krijgen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.