logeeropvang
Auteur | Bericht |
---|---|
ZBT |
Geplaatst: woensdag 07 November 2007 19:09
Hoi hoi, ik wil beginnen met logeeropvang voor kinderen met een psychische stoornis. Echter, ik weet niet goed bij welke instanties ik dit het beste bekend kan maken. Wie verwijst kinderen door naar de logeeropvang?? Kan een zorgaanbieder die actief is in de logeeropvang mij dit vertellen? Alvast bedankt. Mascha |
Vera |
Geplaatst: dinsdag 13 November 2007 20:01
Hallo Mascha, wij zijn vorig jaar een logeerhuis gestart. Ik heb nu al een wachtlijst, want de behoeft is erg groot. Ik weet niet waar je woont, als je hier in de buurt woont kan ik kinderen doorsturen. Ik heb me aangemeld bij de stichting Mee en de Praktijk. Verder krijg ik ook van zorgaanbieders uit de buurt kinderen doorverwezen, want die zitten ook vol. Dus je zou ook bij jou in de buurt zorgboerderijen, of andere zorgverleners kunnen bellen. Het is handig als je een website hebt, dan kunnen mensen zien wat je te bieden hebt. Veel succes. Vera van Assen. |
Geplaatst: woensdag 14 November 2007 11:00
Dag Mascha, Dat lijkt mij een goed initiatief. Bedenk, dat per 1-1-08 de GGZ problematiek naar de zorgverzeraar gaat. Of en in hoeverre die met PGB 's gaan werken is nog niet helemaal duidelijk. M.a.w.: Er is vraag naar wat U wilt gaan bieden, maar hoe en of U Uw kosten terug krijgt na 1-1 is nog onduidelijk. Succes! Gérard. |
|
Logeren met je PGB |
Geplaatst: woensdag 14 November 2007 22:12
Hoi vannassen Ook ik ben pas met logeeropvang gestart op dit moment heb ik nog een paar plekjes vrij. Ik doe dit in Noord brabant. Mocht je klanten willen doorverwijzen dan kan dat naar de site www.logerenmetjepgb.nl groetjes sabine |
Anne |
Geplaatst: donderdag 15 November 2007 11:47
Ik ben ook bezig geweest met het opzetten van logeeropvang, maar heb het moeten stoppen wegens te weinig aanmeldingen. Raar dat ik dan hier lees dat anderen juist een wachtlijst hebben. Ik heb op de verschillende sites waar je advertenties kunt zetten toch aardig wat reclame gemaakt, stichting MEE ook benaderd etc. Mijn plan was een lowbudget opvang realiseren, omdat de meeste logeeropvang initiatieven die ik ken vanuit het PGB niet te betalen zijn. Je krijgt bijv. maar 96 euro per etmaal tijdelijk verblijf. Een bedrag van 500 a 600 per weekend betalen voor logeeropvang is dan helemaal niet haalbaar voor mensen die zelf een minimuminkomen hebben. |
Anne |
Geplaatst: donderdag 15 November 2007 11:48
Gerard schreef: Dat lijkt mij een goed initiatief. Bedenk, dat per 1-1-08 de GGZ problematiek naar de zorgverzeraar gaat. Of en in hoeverre die met PGB 's gaan werken is nog niet helemaal duidelijk. M.a.w.: Er is vraag naar wat U wilt gaan bieden, maar hoe en of U Uw kosten terug krijgt na 1-1 is nog onduidelijk. ************************************************************* Dat is op de logeeropvang helemaal niet van toepassing. Tijdelijk verblijf blijft gewoon een AWBZ functie vooralsnog! |
Geplaatst: donderdag 15 November 2007 18:35
zonne4 het klopt niet helemaaal wat je zegt. het tijdelijk verbijf (dat is voor het dak boven je hoofd en eten) is inderdaad 96 euro per week. (per 4 weken dus al 380 euro) en dan krijg je er 4 dagdelen ondersteunende begeleiding bij om overdag dagbesteding aan te bieden. (en dat is ook weer 200 euro) als je in friesland logeren aan vraagt bij het ciz is dit de basis voor logeren in een weekend. en vaak is het goedkoper. maar als ze met personeel een huisje in een bungalow park huren is het anders dan een weekendje ter ontlasting bij een tante logeren. dan is 100 soms al voldoende voor een weekend. |
|
Anne |
Geplaatst: donderdag 15 November 2007 21:44
Nou sharedan, ik weet niet hoe je erbij komt dat je tv altijd in combi met dagdelen ob zou krijgen, ik heb dit nog nooit eerder gehoord en ook voor mijn zoontje nog nooit zo geindiceerd gekregen!! Hij heeft alleen 2 etmalen per week tv en daarnaast ob uren maar die zijn dan ook bedoeld om te gebruiken doordeweeks op de middagen dat hij geen school heeft. Ik moet de logeeropvang dus uitsluitend betalen vanuit de indicatie tv en heb zelf niet voldoende aan één weekend per maand, dat is ook de reden dat er 2 etmalen zijn toegekend! |
Geplaatst: donderdag 15 November 2007 22:11
het ciz heeft me dat een keer uitgelegd toen ik vroeg hoe het in zijn werk ging en ook bij een erkend awbz instelling onder welke functies zij logeren gingen aanbieden.(friesland ciz) bij de jeugdzorg die de indicatie voor kinderen zonder verstandelijke beperking regelt zeiden ze dat ook niet zo zeker. maar ik geef het wel eens aan, als klanten vragen wat ze moeten aanvragen. en als je dan uitlegt aan de ouders en die weer aan de ciz of jeugdzorg wordt daar toch wel vaak gehoor aangegeven. hier kunnen ze ook wel eens star zijn als je logeren voor 1 weekend aanvraagt maar je kan het niet betalen dat ze zeggen: pech dat moet je zelf uitzoeken.. en de andere keer kan alles! zeer verschillende reactie per medewerker. combinatie van persoonlijke interactie en kennis en persoonlijkheid medewerker. mijn ervaring is dat elk kind van ongeveer 5 a 8 jaar zo,n 500 a 800 euro krijgt en de 10 a 14 jarigen krijgen 1500. dan hebben ze niet de functie verzorging nodig! ik heb er niet voor geleerd maar dat hebben ze al of kan je de ouders aan helpen... en vaak kunnen ze daar goed mee rond komen! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk