1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verzekeringen

Auteur Bericht
Jose Geplaatst: woensdag 21 November 2007 10:39
Beste forum lezers,

Wie o Wie kan mij helpen met het volgende. Ik geef ondersteunende en activerende begeleiding aan mensen met een PGB, dit doe ik als freelancer. Ik ben nu op zoek naar een beroeps - of een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Als ik bij verzekeringsmaatschappijen informeer dan zegt de een dat ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nodig heb en de ander zegt dat ik een beroepsaansprakelijkheidsverzekering nodig heb. Wie kan mij uit de brand helpen?
meer info: ik ben niet in geschreven bij de KvK en ik doe geen medische handelingen (ik ben geen verpleegkundge en ik ben niet BIG geregisteerd).
Ik wil me vooral verzekeren voor schade aan personen en tegen het geven van ondeskundig advies.
Ik hoop op een snelle reactie.

Orion
Nelleke Geplaatst: woensdag 21 November 2007 13:44
Heb je hier iets aan?

http://www.sasassurantien.nl/inhoud/zorgverleners/default.asp
Geplaatst: woensdag 21 November 2007 21:29
meer info: ik ben niet in geschreven bij de KvK en ik doe geen medische handelingen (ik ben geen verpleegkundge en ik ben niet BIG geregisteerd).
Ik wil me vooral verzekeren voor schade aan personen en tegen het geven van ondeskundig advies.
Ik hoop op een snelle reactie

door je in te schrijven bij de kvk is juist een methode/bewij dat je inzichtelijk maakt wie je bent en wat je doet. hiet ben je te controleren en dat maakt het voor een verzekering aannemenlijk. een onbekend persoon met een onbekend product verzekeren... is niet logisch! en verzekeren tegen ondeskundig advies? ik zou het bestaan van zo,n verzekering eng vinden! waar gaan we straks allemaal garanties vragen? door je te scholen, en actueel te blijven, je visie en werkwijze inzichtelijk te maken daarmee maak je indruk! maar net als een rijbewijs geen fouten voorkomt: integendeel als je het rijbewijs hebt kun je pas fouten in het verkeer maken. dat is niet wenselijk maar wel menselijk en die menselijk is juist waardevol. je bent geen computer maar een mens met gevoel: met fouten soms maar ook een mens dus ook betrokkenheid en warmte en steun. dat je failliet kan gaan doordat het pgb er niet meer is of zo dat moet je proberen te krijgen.
Jose Geplaatst: donderdag 22 November 2007 10:02
Bedankt Nelleke aan dit advies heb ik wat, ik ga ermee aan de slag.

Betreft reactie van Sharadan het is verstanding om je risico´s te verkleinen. Aansprakelijkheid is een belangrijk woord voor een zelfstandig ondernemer. Iedereen kan aansprakelijk worden gesteld voor de fouten die iemand maakt. Bij het ene beroep is het risico groter dan bij het andere, maar desalniettemin is er altijd een risico aanwezig. Het is belangrijk om een risico als dit af te dekken, dit kan natuurlijk middels een verzekering. In vervolg kan je misschien een minder bod antwoord geven anders wil ik helemaal geen antwoord meer op mijn vragen van jouw.

Orion
Geplaatst: donderdag 22 November 2007 14:08
"integendeel als je het rijbewijs hebt kun je pas fouten in het verkeer maken. dat is niet wenselijk maar wel menselijk en die menselijk is juist waardevol".
Alleen mét rijbewijs kun je je tegen de gevolgen van fouten verzekeren.
Zonder lukt dat niet.
M.a.w.: je kunt je alleen beschikbaar stellen voor taken, die je mag en kunt verrichten. Als je die bevoegdheden aantoonbaar hebt ( diploma) kun je je verzekeren tegen de gevolgen van fouten.
Dit zolang er geen kwader trouw in het spel is.
Geplaatst: donderdag 22 November 2007 16:52
beste orion, je hoeft niet op mij te reageren hoor! maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er een verzekering is die verkeerde adviezen zou indekken! bewijs maar eens! ik heb wel eens een klant naar de jeugdzorg ipv naar het ciz voor een indicatie van het pgb. ik meende dat het verschil van iq bij de 75 lag! fout!! het was 80... is dat fout? ja en nee. eerst wel,vervelende lange periode! maar nu weet ik het meer dan zeker en dit gebeurt me niet weer. ik heb de ciz gebeld en mijn spoed verhaal uitgelegd, hier begrip voor gekregen en alsnog opgelost! klant waardeert mij zeer want ik heb mijn best gedaan voor hun, terwijl ik eerst denk: fout van mij maar dit wordt een kans! ik heb weleens een klant gehad waarvan ik dacht: die verzuipt straks in het pgb... moet je een pgb dan weigeren, wat niet mijn taak maar wel gevoel is? of help je aan een beheer bureau? de ouders van een kind dachten dat hij alleen adhd met woedeaanvallen na een nieuwe diagnose bleek deze 15 jarige jongen een grote verstandelijke handicap te hebben en daarom een andere aanpak nodig te hebben, hoe hadden we dit anders kunnen opppakken? enz.dit is niet in te dekken. bel eens met het ciz met 3 verschillende personen met 3 keer dezelfde vraag: je krijgt 3 verschillende antwoorden,wie heeft er gelijk? met deze onstabiele factor moet je leren omgaan en je kracht van maken. maar het is geenszins verkeerd bedoeld hoor, beter te veel willen voorkomen dan er niet over nadenken. jammer dat je het negatief opvat...
Jose Geplaatst: vrijdag 23 November 2007 10:08
Bedankt voor je reactie dat waardeer ik ten zeerste en ik ben het met je eens dat je je fouten op zo´n positieve manier moet zien op te lossen voor de klant want daar gaat het om. Het gaat me vooral om als klanten meteen met aansprakelijkheid om de oren beginnen te gooien en niet bereid zijn je een kans te geven je fout op te laten lossen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik kan het me haast niet voorstellen dat dat gebeurt maar stel dat je aansprakelijk wordt gesteld en je komt zo in de schulden te zitten dat is het ook niet waard.
Wat betreft beroepsaansprakelijkkheid en adviezen, ik denk dat ik eerst goed naar de definities van deze begrippen moet gaan kijken.
Wat is een beroep? Is een beroep volgens de verzekermaatschappij pas een beroep als je er een diploma voor hebt? Kvk noemt het werk wat ik doe vrije beroep.
Wat is een advies? ik vind bijvoorbeeld al een advies als je tegen een klant zegt `heb je hier of daar al aan gedacht`of `Misschien is het een optie om met je klachten naar de huisarts te gaan` zijn dat adviezen????

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.