type zorgaanbod? wie kan mij dit uitleggen?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: maandag 26 November 2007 18:39
Ik heb mij net enkele dagen geleden aangemeld als zorgaanbieder, maar onder het kopje "type zorgaanbod" weet ik niet zo goed, wat ik zal kiezen. Waar kan ik informatie vinden over de items: 3-dagen regeling, freelancer en zorg bureau? :( alvast bedankt! groet Ien. |
|
Nationale Hulpgids team |
Geplaatst: maandag 26 November 2007 19:14
Beste Idelange, Met type zorgaanbod wordt het dienstverband bedoeld. Er zijn drie verschillende manieren om bij iemand met een PGB aan de slag te gaan. 1. In loondienst | de budgethouder neemt je in dienst en is inhoudingsplichtig. Dat betekent dat deze sociale premies en belasting over jouw loon moet betalen. 2. Drie-dagen-regeling | Deze regeling houdt in dat je bij een budgethouder werkt, maar niet meer dan drie dagen per week. De budgethouder hoeft dan geen premies en belasting over jouw loon te betalen, maar je bent zelf verantwoordelijk voor de afdracht van deze bedragen. 3. Free-lance | Je bent een zelstandig ondernemer (zonder personeel) en hebt je eigen bedrijf. Je stuurt de budgethouder facturen voor de zorg die je hebt geleverd. We hopen dat je met deze informatie je profiel goed kunt invullen. Het PZN Team |
Geplaatst: dinsdag 27 November 2007 08:30
Bedankt voor de reactie, maar "in loondienst" staat er niet bij vermeld, wel via een "zorgbureau" maar ik vermoed dat dat weer wat anders is. groet Ineke. |
|
Geplaatst: woensdag 28 November 2007 10:43
Ja zat ik ook mee, ik heb ingevuld freelancer, maar dat ben ik dus niet echt want ik wil/ga/werk vooralsnog gewoon in loondienst bij de mensen... sara |
|
Geplaatst: woensdag 28 November 2007 13:47
"2. Drie-dagen-regeling | Deze regeling houdt in dat je bij een budgethouder werkt, maar niet meer dan drie dagen per week. De budgethouder hoeft dan geen premies en belasting over jouw loon te betalen, maar je bent zelf verantwoordelijk voor de afdracht van deze bedragen". Ter aanvulling: Dit geldt alleen voor de belasting. Via servicecentrum PGB kun je kiezen voor de opting-inregeling, zodat maandelijks wel de belasting wordt ingehouden en verrekend. Premies zijn er niet, daar de werknemersverzekeringen niet van toepassing zijn. Daarom is een hoger uurtarief dan het CAO-uurtarief passend. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk