Waar zijn volwassen zorgvragers die OB wensen
Auteur | Bericht |
---|---|
Joyce |
Geplaatst: maandag 26 November 2007 21:00
Er staan hier alleen maar kids die zorg willen. Waar zijn de volwassenen gebleven? Ook denken sommige ouders dat OB voor een kind gewoon maar een beetje als tijdverdrijf dient (voor hun kind). Waarom neemt deze categorie dan niet een nanny of vrijwilliger (wiens werk ik ook respecteer) en waarvan ik zeker weet dat die ook een prestatie neerzet. Waar is trouwens de serieuze vraag voor pvoedingsondersteuning, waarvoor OB dient. Of ben ik vreselijk achter met alles??? |
Geplaatst: dinsdag 27 November 2007 10:38
Ouders met een PGB zijn ouders, die kunnen organiseren. De behoefte ligt niet zozeer in opvoedingsondersteuning als wel in het overnemen van taken, zodat ouders ook eens aan andere dingen toekomen. |
|
Geplaatst: dinsdag 27 November 2007 19:54
flanders, wat jij bedoelt is mogelijk activerende begeleiding. maar dan nog mag dat ook activeren zijn in: leren koken, meespelen, computeren enz. echte overstijgende kennis is vaak therapeutisch is niet pgb. |
|
Joyce |
Geplaatst: dinsdag 27 November 2007 19:58
Je hebt gelijk en dat is ook een goede ontwikkeling. |
Joyce |
Geplaatst: dinsdag 27 November 2007 20:01
Ook dat is helemaal waar. De invulling van de zorg met een PGB geeft ruime mogelijkheden voor de vrager. Ik ben de instellingsgeest gewend, met allemaal strikte regeltjes. Joyce |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk