1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

logeeropvang en verzekeringen

Auteur Bericht
Logeren met je PGB Geplaatst: zaterdag 01 December 2007 22:40
Ik ben begonnen met het bieden van logeeropvang. Dit loopt prima alleen loop ik tegen 1 probleempje aan.
Op dit moment bied ik alleen nog maar begeleiding aan tijdens de weekenden maar in de toekomst zou ik verpleging willen bieden wanneer hiervoor vraag is.
Ik heb een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor deze weekenden afgesloten maar deze wil geen verpleging verzekeren.
Dus wannneer ik alleen begeleiding biedt is er niets aan de hand en ook wanneer ik bij dezelfde kinderen bij hun thuis verpleging bied ben ik ook verzekerd maar zodra ik dit in een huisje doe waar ik logeeropvang bied dan is het niet verzekerd?
Hopelijk heeft iemand van jullie een idee of weet iemand een verzekeringsmaatschappij die dit wel dekt.
Geplaatst: dinsdag 04 December 2007 11:58
Als U geen verpleegkundig diploma heeft mag U geen verpleegkundige handelingen verrichten. Dat zou onbevoegd uitoefenen van de geneeskunst zijn. Dit kunt U nergens verzekeren.
PGb ers zijn verplicht verantwoorde zorg in te kopen. Dus die zijn ook in gebreke als zij dit willens en wetens accepteren.
Dus als U op een kind past, dat verpleegkundige zorg nodig heeft zult U die zorg apart moeten inkopen.
Logeren met je PGB Geplaatst: dinsdag 04 December 2007 15:54
Ik ben verpleegkundige, ben BIG geregistreerd en volg bijscholingen en cursussen.
Ik heb ook een beroepsaansprakelijheidsverzekerig die verpleegkundige hulp vergoed zolang ik dit maar bij pgb houders thuis uitvoer.
Nu ik op een vakantiepark zit tijdens de logeerweekenden willen ze mij niet meer voor verpleging dekkken alleen maar voor begeleiding.
Dit betekent dus dat kinderen die verpleging nodig zouden hebben niet mee zouden kunnen. Dit vind ik erg vreemd. Vandaar de vraag of imand hier al ooit mee te maken heeft gehad.
Annelies Geplaatst: dinsdag 04 December 2007 21:53
Hallo Sabine,

Via welke verzekeringsmaatschappij of assurantiekantoor ben jij verzekerd ?
Ik weet niet of je bekend bent met de VVAA. Maar misschien dat deze je verder kan helpen, zie www.vvaa.nl. ( tel 030-2474789 ). Hier heb ik, sinds kort, een beroeps-aansprakelijkheidsverzekering als verpleegkundige afgesloten. Je moet daarnaast wel een laag bedrag voor het lidmaatschap betalen. Of je kunt de eerste 2 jaar gratis lid worden, via een lidmaatschap van de V&VN.
Veel succes.
Annelies Blekman,
Logeren met je PGB Geplaatst: dinsdag 04 December 2007 23:27
hoi Anelies,

Bedankt voor je reactie, ik ga er meteen naar kijken.

groetjes sabine
Geplaatst: woensdag 05 December 2007 12:00
Gelukkig heeft U wel een diploma; ik ben geheel gerustgesteld!
Succes met Uw ondernemerschap!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.