1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Informatie over zorgconflicten

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 05 Januari 2008 02:42
Als "oud" verpleegkundige wil ik me o.a. bezig gaan houden met bemiddeling / mediation tijdens conflictsituaties tussen zorgvrager en zorgverlener. Graag wil ik dan ook uw algemene ervaring horen over conflicten die u heeft meegemaakt in / met de zorgsektor of met zorgvragers.

Hoe ging u er mee om ? Was het mogelijk om een conflict uit te spreken ? Welke oplossingen zijn er uiteindelijk gevonden voor het conflict ? Hoe ontstond het conflict ? Was het een conflict tussen zorgvrager en zorgverlener of tussen zorgverlener en de familie van de zorgvrager .... etc
Op veel van dit soort vragen hoop ik uw ervaring te vernemen.

Na 12,5 jaar in de zorg gewerkt te hebben heb ik inmiddels gemerkt dat er veel aan het veranderen is. Vandaar dan ook mijn stap om hierin verder te gaan. Alvast bedankt voor uw reactie.

Ronald
Geplaatst: zaterdag 05 Januari 2008 21:44
wij zijn bezig om ook via ïn natura"zorg- zorg aan te bieden. dit heeft zeker zijn voordelen, wat we als terecht maar lastige situatie vinden is dat je dan klanten krijgt toegewezen. het voordeel is natuurlijk dat dat werk scheelt en inkomsten oplevert! nadeel is dat sommige mensen niet bewust voor jou bedrijf/visie heeft gekozen, enkel op basis van je product aanbod (begeleiding/verpleging of verzorging) min of meer "toevallig"bij jou terecht komt en niet bewust de visie en de mensen daar achter selecteert. dat is nu in een pgb situatie wel het geval. ik als eindverantwoordelijke vindt klantenbinding belangrijk en wil hun echte vragen en zorgen weten en zo bewust mogelijk van de eingelijke wensen werken. mocht er iemand zijn die dan nog problemen heeft wijs ik ze met alle respect naar een andere zorgverlener. het aanbod is meer dan alleen een product. er zit een sfeer achter, een inzucht, een inlevingsvermogen en een type mens of bedrijf. ik hoop uniek en persoonlijk te zijn, dat betekent tegelijk dat als je een "kleur"hebt dat er ook mensen zullen zijn die een andere kleursamenstelling wensen en dat is juist de kracht van pgb zorg! ik kan niet alle wensen invullen en aanvoelen. het is wel mijn wens en inzet maar bij problemen, kom er mee voor de dag in een open en betrokken gesprek en anders ben je vrij om te gaan! dat is ook klant vriendelijk handelen! niet in alle ideeen en klachten en meningen mee gaan... jezelf blijven, herkenbaar maar natuurlijk oprecht en kwaliteitsgericht. bij problemen wil ik dus graag meedenken over een overplaatsing naar een andere zorgaanbieder. een conflict moet niet nodig wezen, want ik bied een aanbod met hart en ziel en wie dat niet ziet of wil is vrij om te gaan! en de tijd dat ik me rot voelde om een andere visie of invulling van de klant is bijna voorbij. dat is onnodige energie verspilling als je naar geweten en plezier en betrokkenheid werkt!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.