1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Nieuw hier en wat nu?

Auteur Bericht
Bianca Geplaatst: maandag 21 Januari 2008 12:23
Hallo allemaal
Ik heb mij sinds eergisteren aangemeld en ook al gereageerd op vragen.
Als vast inkomen heb ik een 32 uurs contract bij een logeerhuis, maar eigenlijk wil ik uiteindelijk beetje bij beetje daar minder gaan werken en via logeerkindjes en het werken bij mensen thuis (waarbij ik mn hondje mee kan nemen) mn inkomen verdienen. Op zich wil ik nog wel voor een aantal uur aan t logeerhuisverbonden blijven omdat ik t daar erg naar mn zin heb, maar wil er gewoon meer zijn voor mn hond en sowieso meer thuis zijn. Ik ben ongeveer 33 keer verhuisd in mn leven dus heb nu meer behoefte aan een eigen stek en daar zoveel mogelijk vertoeven. Vandaar mijn keuze voor nationalehulpgids en t aanbieden van een logeerplek. Mijn vraag nu is in welke vorm ik dat t beste kan gieten om te beginnen. In loondienst, een 3 dagen regeling of misschien zijn er nog andere opties? Wat is belastingtechnisch t slimste om te doen? Daarnaast heb ik heeeel weinig verstand van verzekeren, belastingen en alles wat er hier bij komt kijken. Waar of bij wie kan ik de antwoorden vinden?

vriendelijke groet,
Bianc!
Geplaatst: maandag 21 Januari 2008 18:05
allereerst moet je bij je huidige werkgever aangeven wat je van plan bent! hij kan het weigeren dat je EN voor hem werkt EN voor jezelf begint. (belangenverstrengeling) en daarnaast moet je van Heeeeeel veel regels wat weten! en dan is logeren de vorm die het meeste eisen en regels kent. maar laat je daarom niet weg houden van je droom. zomaar meer dan 4 kinderen thuis opvangen mag niet, daar heb je een werkvergunning voor nodig die je niet zomaar kan aanvragen. (net als dat elh huis morgne niet in een dicotheek/kroeg kan worden omgezet zo kun je ook niet zomaar een logeerhuis beginnen. brandveiligheid is vrij prijzig en zit vol regels.. en kennis van pgb, belasting, verzekeringen-salarisadministratie- netwerk- etc moet je de tijd voor nemen om je in te lezen en te vragen. bedrijven opzoeken, internet na speuren- MEE bezoeken en kvk. succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.