1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

logeeropvang opstarten, hoe nu verder....?

Auteur Bericht
Annewieke Geplaatst: donderdag 24 Januari 2008 19:25
Ik ben bezig een logeeropvang op te starten op een vakantiepark en loop tegen de volgende vragen aan:

Wat voor verzekeringen heb je allemaal nodig: in elk geval een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Zit daar een rechtsbijstandsverzekering bij in? Wat voor verzekeringen heb je nog meer nodig?

Als je personeel in dienst neemt welke contracten zijn dan geschikt? Ik dacht zelf aan een nul- uren contract, arbeidsovereenkomst oproepkracht of een contract voor een bepaalde tijd. Wat is verstandig. En hoe kom je aan contracten, zelf heb ik momenteel contracten van businusscompleet gevonden. Voldoen deze? Wie kan je helpen goede contracten op te stellen.

Hoe bepaal je de hoogte van het loon van je werknemers, ik heb begrepen dat daar tabellen voor zijn, maar waar vindt je die?
Wat voor verzekeringen sluit je af voor je personeel in verband met ziekte?
Of andere bijkomende zaken?

Moet je ook reisverzekeringen afsluiten?

Ook heb ik begrepen dat het ingewikkeld is om zelf de betaling van je personeel te regelen. Wie kun je daar voor inhuren? Of waar kan ik meer informatie krijgen ?

Wat zijn goed en eenvoudige administratie programma’s voor het bijhouden van je administratie.
Geplaatst: donderdag 24 Januari 2008 22:29
een rechtsbijstand verzekering moet je apart afsluiten als je dat wil. een 0 uren contract moet altijd minimaal 1 uur zijn. een oproepkracht is een soort contract dat je per keer een beroep op iemand doet: die kan dus ook nee zeggen, je hebt geen rechten of plichten naar die persoon. hij of zei kan je dus 1 voor de dienst begint zeggen dat hij geen zin heeft en deze keer niet komt! een contract voot bepaalde tijd kan je tot 3x verlengen dan moet je hem aannemen of wegsturen..(voor tenminste een half jaar en dan zou je weer voor 3 jaar diegene kunnen laten werken. (3x een jaar contract) bij een bemiddelingsbedrijf of via een uitzendbureau is duurder maar je hoeft niet iemand aan te nemen maar meestal wil er wel iemand werken. zo als je leest is personeel het allermoeilijkste, het grootste risico van een beginner, maar het vertrouwen hier in zal wel groeien, maar het blijft een bedreiging voor de continuieteit van je bedrijf.
bij ziekte, welke verzekering je ook neemt met personeel moet je als baas altijd de eerste twee weken zelf betalen. via een uitzendbureau heb je dit risico dus niet.
cao welzijn of gehandicaptenzorg en laat de medewerker aantonen wat hij tot nu toe verdiende en in dezelfde branchr zou hij nu weer net iets meer moeten verdienen.
reisverzekering naar het werk hoeft niet, als je clienten vervoert moet je dit heel goed verzekeren.
voor personeel moet je een accountant hebben, bij te late betalingen betaal je al een boete! de belasting en jaar opgave, zonder accountant niet zelf personeel aan nemen. hoe meer de accountant jou leert om hem het werk zo hap-klaar mogelijk aan te leveren, des te goedkoper, maar deze dure persoon heb je absoluut nodig!
en verder werken wij met snelstart. voor de administratie.
succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.