begeleid wonen provincie groningen
Auteur | Bericht |
---|---|
D.O.C.W. |
Geplaatst: woensdag 13 Februari 2008 01:17
Wij krijgen van ouders steeds vaker de vraag of wij in de provincie mogelijkheden weten voor begeleid wonen. Nu zijn er vele vormen, maar helaas kunnen we niets vinden voor onze doelgroep: jongeren tussen 18 en 30: ASS (oa PDD-NOS), borderline en andere psychiatrische clienten. Onze clienten zijn net niet in staat om volledig zelfstandig te wonen en te werken, maar willen natuurlijk ook leren om op eigen benen te staan en willen graag uit huis. Het werken doen ze bij ons, maar wie kan ons (of beter gezegd de ouders) vertellen waar de 'kids' vrij zelfstandig kunnen wonen met de nodige begeleiding. |
Johanna |
Geplaatst: zondag 09 Maart 2008 19:31
Hallo, ik lees net jou bericht en zag dat we wel heel dicht bij elkkaar in de beurt wonen. Leuk. :) Misschien kan ik iets voor de ouders betekenen, geen woning kan ik nu niet aanbieden maar heb wel al vaker plannen in die richting gehad. Graag wil ik mee breinstormen en ideeen uitwisselen. Verder is er in Sappemeer een trainingshuis, waar clienten getraind worden. Hier worden verschillende vaardigheden aangeleerd en dan samen naar de mogelijkheden gekeken voor zelfstandig/ begeleid wonen. |
Annette |
Geplaatst: zaterdag 26 Juli 2008 14:40
Hallo, Misschien kun je het eens proberen bij Humanitas / Stadwijck te Sappemeer ( SGLVG doelgroep), Zorggroep Noord te Groningen, Centrum Doevenkamp te Assen, project de Avondsterlaan / NOVO te Groningen, de ambulante tak van De Zijlen te Groningen, het trainingshuis van De Zijlen te Sappemeer, Midlisheem te Middelstum. Dit is een greep van organisaties die extramuraal wonen en / of ambulante hulpverlening geven. Zelf heb ik drie jaar gewerkt bij Humanits de Stadwijck te Sappemeer. Als u hierover meer info wilt hebben dan hoor ik het graag. Tevens ben ik eventueel bereid mijn expertise op het gebied van SGLVG jongeren / adolescenten te delen. Mvg, Annette |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk