1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

logeeropvang starten wat nodig ???

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 18 Februari 2008 16:33
Hallo,

Ik wil graag een logeeropvang starten voor kinderen met een beperking in de leeftijd van 4 - 12 jaar. Ik heb zelf 10 jaar ervaring met de doelgroep en het is voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging.

Het plan is om een huisje op een vakantie parkt te huren (huttenheugte), 2 begeleiders en 6 kinderen. Het tarief wil ik tussen de 400 en 500 houden.

Wat heb ik allemaal nodig voor ik kan beginnen ?
MOet ik vergunningen aanvragen ?
Wat voor verzekeringen moet ik afsluiten ?
Wat heb ik allemaal voor kosten (als zelfstandige) als ik freelancers inhuur ?
Kan ik gebruik maken van stagieres ?
ZIjn er eisen waaraan een logeeropvang moet voldoen ??? zo ja waar kan ik die vinden ....

alle aanvullingen zijn welkom !

Alvast bedankt !

Evelien de Klein
Geplaatst: maandag 18 Februari 2008 17:56
Het plan is om een huisje op een vakantie parkt te huren (huttenheugte), 2 begeleiders en 6 kinderen. Het tarief wil ik tussen de 400 en 500 houden. vraagje: hoe kun je van te voren de prijs bepalen als je niet weet wat je kwijt bent? het is beter eerst goed in te schatten wat de onkosten kunnen zijn dan de prijs van te voren te bepalen op nog niets...

Wat heb ik allemaal nodig voor ik kan beginnen ? als je in center parcs zit heb je voor buiten niets nodig en binnen kun je afwachten wat de kinderen graag doen, knutselen, bad speelgoed, auto,s poppen enz.
MOet ik vergunningen aanvragen ? voor in center parcs hoef je geen vergunningen aan te vragen
Wat voor verzekeringen moet ik afsluiten ? als je freelancers hebt, hoef je geen personeels risico verzekering dat moeten ze zelf regelen. wel annulering en wa enz.
Wat heb ik allemaal voor kosten (als zelfstandige) als ik freelancers inhuur ? een freelancer kost ongeveer een derde meer dan eigen personeel maar als je vast personeel hebt, moet je wel eens betaling als ze ziek zijn of als er geen werk is. en vast personeel is na 3 contracten een vast contract.. maar freelancer mag jij zo weg sturen en zei kunnen zo stoppen. maar 1/3 duurder ongeveer dus.
Kan ik gebruik maken van stagieres ? jazaker!
ZIjn er eisen waaraan een logeeropvang moet voldoen ??? zo ja waar kan ik die vinden. pgb is dat ouders zelf verantwoordelijk zijn voor hun ingekochte zorg. alleen aan jou de taak zo veel mogelijk de kwaliteit te laten zien! bij center parcs is de locatie en speelruimte veilig. jij moet verantwoorde collega,s zoeken, niet iedereen hoeft een diploma maar de weekenden moeten van goede kwaliteit zijn.
Geplaatst: maandag 18 Februari 2008 19:46
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben natuurlijk al wel een beetje aan het rekenen geweest en als ik alle kosten bij elkaar op tel met professionele begeleiding dan moet er toch wel tussen de 400 en 500 voor komen.

Weet je misschien een site waar ik iets meer kan vinden over het inhuren van een free lancer ??? Kun je ze ook een standaard bedrag per weekend geven of moet het echt een uurloon zijn ?
Geplaatst: maandag 18 Februari 2008 21:03
jou bedrag wat je wil ontvangen is gelijk aan wat ik vraag maar een verschil:huurprijs center parcs KAN duurder zijn, wij werken met 1op 4 kinderen ipv wat jij wil 1 op 3 en freelancer zijn dus een derde duurder en afgelopen 2 jaar heb ik in totaal op 8 mensen slecht 1 week in totaal aan ziektegeld uitgegeven, dus dat maakt het goedkoper! maar: ik hou niet bijster veel over, het lijkt me dus dat jij er nog meer zal bij inschieten. (geen auto,s nodig? dat zou schelen denk ik)

een freelancer kan op een advertentie van jou reageren, dat kan hier op, of op een prikbord maar ook in de krant. (je bent al freelancer als je bruto betaalt krijgt en onder de 3dagenregeling vlt. dan moet diegene zelf het afhandelen met de belasting en premies. maar een gewoon uitzendbureau kan bemiddelen of een zorgbureau kan je opbellen. een freelancer is volgens mij snel gevonden. pas als je zelf iemand aan wil houden ga je strengere voorwaarden stellen.

jij maakt een redelijke prijsafspraak. normaal gesproken werken ze bij ons in totaal 41 uren dat blijft er over van 48 uur werken omdat de nacht maar 50% wordt gerekend. en de zaterdag geloof ik 30% ort en zondags 50% ort.... je verdient inderdaad best veel in 1 weekend! maar we hebben een keer gehad dat ze naar euro disney gingen toen hebben we afgesproken dat ze de reistijd niet als uren zouden declareren om zo het bedrag voor de clienten laag te houden. omdat het een leuk uitje was, gingen ze akkoord. s,nachts kun je 1 naar huis sturen, maar hoe dan ook, het zijn kostbare uren. ze willen bij ons graag een heel weekend werken, dan heb je in 1x een leuk bedrag verdient en relatief weinig oppas problemen, en de kinderen hebben het hele weekend de zelfde leiding. maar normaal werk je niet meer dan 9 uur achter elkaar. maar met 1 prijs voor een weekend heeft of de leidng of de medewerkers altijd het gevoel dat er misbruik van wordt gemaakt. (we mogen niet meer dan zoveel verdienen, maar ondertussen werken we wel mooi elk weekend langer.. of jij als leidinn denkt: ik betaal ze wel zoveel maar ze hebben het helemaal niet druk gehad en ze waren ruim op tijd naar huis! als je geen onrust wil, betaal dan dat wat ze echt hebben gedaan.
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2008 21:59
Hallo,ik wil niet bot over komen maar als je lang ervaring hebt en dit wilt opzetten dan moet je dit allemaal uitzoeken en afwegen en door de ervaring moet! je dan weten wat er nodig is,waar je aan begint voor de doelgroep die je opvangt en door jou vraag merk ik dat je daar nog niet zoveel van afweet ? maar je wilt wel 24 uurs logeeropvang en begeleiding bieden aan kinderen waarvoor jij dat weekend de verantwoording gaat dragen en ouders verwachten ook echt wel dat je goed weet waar aan je begint en dat je goed weet wat je doet en verantwoordelijk bezig bent toch?
Wil je niet persoonlijk aanvallen maar zie dit veel vaker gebeuren en dan ook nog soms net van school af,papiertje binnen en we zetten een logeeropvang op.Ik weet als ouder,jeugdhulpverlener,groepsleiding(crisis)PBer en al 4 jaar directrice vd stichting dat indien je dit niet allemaal eerst heel goed uitgewerkt en onderbouwt hebt en moet vragen wat er allemaal nodig is je nog niet zomaar moet beginnen omdat je vast gaat lopen omdat je er dan mischien nog niet voldoende op voorbereid bent wat er allemaal zoveel meer! bij komt kijken,succes en ook hier kan je veel uit halen ook al klinkt het negatiever helaas.

Gr EJPrinz

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.