1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

voordeel var-verklaring

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 27 Februari 2008 16:51
Hallo,

Ik ga binnenkort bij meerdere gezinnen via het pgb werken.
Mijn vraag is daarom; wat zijn de voordelen om met een var-verklaring te werken tegenover werken via het SVB? Of moet je ook een Var-verklaring aanvragen als je via het Svb werkt?
En vanaf hoeveel uur per week moet je een Var-verklaring aanvragen?

Alvast bedankt
groetjes nicole
Nelleke Geplaatst: donderdag 28 Februari 2008 09:05
Hoi,

Zorgverleners vragen een VAR aan bij de belastingdienst wanneer ze duidelijkheid willen scheppen over de verhouding tussen budgethouder en zorgverlener.

Wanneer je door de belastingdienst als ondernemer wordt gezien (VAR-WUO) kun je daar voordeel bij hebben. Maar niet iedereen die voor budgethouders werkt is ondernemer!

Meer hierover op
http://www.zzp-nederland.nl/artikel/zzp-zorg-en-var
Geplaatst: zaterdag 01 Maart 2008 08:36
een var verklaring is een keuze van jou om je geld op een passende manier voor jou te verdienen. door een var verklaring geef je aan dat je een zelfstandige bent. je registreert je zodanig bij de belasting dienst. deze keuze heeft een paar beperkingen en een paar voordelen, maar dat heeft elke manier van inkomen krijgen. hoe je ook werkt je bent altijd belasting verschuldigd dat maakt niet uit! het svb is het kantoor die clienten die een zorgvraag hebben en hier een pgb voor hebben aangevraagd het geld weg krijgen waar zei zorgaanbieders weer van kunnen betalen. wat hier voor jou belangrijk aan is, is dat o.a deze categorie mensen met een indicatie voor jou het vervallen van btw mogelijk maken. en dat is dus niet zomaar voor iedereen die zorg vraagt! maar waarschijnlijk heeft 99% van de zorgvragers een pgb via de svb. maar je kan dus gewoon op de voor jou meest passende manier aan de slag. ik weet alleen dat je voor de var minimaal 3 verschillende zorgvragers per jaar moet hebben. zoek maar bij de belastingdienst en de kvk. succes!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.