zelfstandig ondernemer en werken in loondienst
Auteur | Bericht |
---|---|
Monique |
Geplaatst: vrijdag 07 Maart 2008 12:44
Hallo ervaringsdeskundigen Ik werk sinds dit jaar als zelfstandig ondernemer en werk daarnaast voor 10uur/week in loondienst. Hier wordt loonheffing ingehouden en arbeidskorting. Mijn vraag aan mensen die dit op dezelfde manier doen; heeft dit invloed voor je zelfstandige aftrek aan het eind van het jaar voor de belastingen? En kun je de uren die je in loondienst werkt meetellen als uren voor je bedrijf voor zeg maar de 1200 zoveel uren maatregel? Bij de belastingen krijg ik verschillende antwoorden namelijk. Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken. groet, Monique |
Nelleke |
Geplaatst: zondag 09 Maart 2008 10:09
De uren in loondienst tellen kun je volgens mij niet meetellen voor je onderneming. Maar je kunt wel extra uren opvoeren voor administratie, scholing, reisuren etc die je aan je onderneming besteedt. Je zou i.p gewoon ondernemersaftrek moeten krijgen wanneer je buiten je loondienstbaan voldoet aan de eisen voor ondernemerschap. |
Annelies |
Geplaatst: zondag 09 Maart 2008 17:27
Beste Monique, Eigenlijk een hele goede vraag , die je stelt. Over dat onderwerp bestaat jurisprudentie. Dit beschrijf ik in mijn boekje " Starten als zelfstandig zorgverlener". O.a. de mogelijkheid om uren in loondienst toe te voegen aan de uren van het ondernemerschap komt aan de orde. Dit, om toch aan het benodigde aantal ondernemers-uren te komen. Zie (xxxxx), op de laatste pagina van de website, info over het boekje. m.v.g., Annelies Blekman |
Monique |
Geplaatst: maandag 10 Maart 2008 09:44
Dank Nelleke voor je reaktie en het meedenken. Annelies ik heb vorig jaar de cursus van Sting gevolgd, dank voor je tip van het digitaal infoboekje. Ik neem nog contact op. Hartelijke groet, Monique Verrijcke |
Leone |
Geplaatst: donderdag 20 Maart 2008 10:53