zelf belasting regelen
Auteur | Bericht |
---|---|
Fredeline |
Geplaatst: dinsdag 18 Maart 2008 19:15
Hallo, Ik zag dat er iets nieuws is voor zorgaanbieders het ePGB, nou mijn vraag is. Is er iets voor zorgverleners die werken in het PGB om zijn/haar bealstingdienst te kunnen regelen per maand. Want ik werk in 1 gezin en te betalen mij per maand handje contant, en ik moet alles aan de kant zetten, maar ik heb ook gehoord dat je zo iets al per maand kunt regelen. Weet iemand hoe/wie/waar of wat. Alvast bedankt. :D |
Geplaatst: woensdag 19 Maart 2008 09:45
In dat geval moet je de opdrachtgever vragen de "opting-in"regeling te gebruiken. De opdrachtgever meldt dan je contract aan bij servicentrum PGB te Utrecht. Na inhouding van belasting en evt. premie, maakt servicecentrum PGB je loon aan jou over. Verder krijg je dan elke maand een loonstrook. Je hebt eenmalig het nadeel, dat Servicecentrum PGB het loon over de vorige maand rond de 20e van de daaropvolgende maand overmaakt. Je moet dus waarschijnlijk eenmalig 3-4 weken overbruggen. Op je profiel zie ik, dat je daarnaast in loondienst werkt. Let daarom op, dat je via servicentrum PGB geen gebruik maakt van belastingkortingen. Je betaalt dan vanaf de eerste verdiende Euro belasting. Dit voorkomt, dat je een jaar later alsnog een belastingaanslag krijgt en moet bijbetalen. Als je via de WMO betaald wordt, kan dit alleen als de gemeente van de opdrachtgever een overeenkomst heeft met servicecentrum PGB |
|
Coen |
Geplaatst: donderdag 20 Maart 2008 08:13
beter kan ik het niet verwoorden. je kunt ook zelf iedere maand een bedrag op een aparte rekening zetten. aan het eind van het jaar kan je dan je aanslag ineens betalen. als je 33% wegzet heb je altijd genoeg. |
Geplaatst: donderdag 20 Maart 2008 13:05
Niet als je daarnaast in loondienst werkt! Dan is 40% veiliger. Je kunt natuurlijk ook bij je werkgever vragen om vanaf de eerste Euro belasting in te houden. In dat geval is 30% wel voldoende. |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 20 Maart 2008 14:21
als je ergens in loondienst werk, dan betaal je toch al belasting.... dat betekent dat je bij je opgave aan het einde van het jaar minder hoeft bij te leggen. je moet natuurlijk wel rekening ouden met aftrekposten en bijtel posten.... maar tenzij je meer dan 50/60 duizend per jaar verdient is 30-33% wel genoeg. |
Geplaatst: vrijdag 21 Maart 2008 11:06
Het punt is, dat je maar één maal belastingkortingen hebt. Als je die belastingkorting al hebt bij je ene werkgever in loondienst, heb je die niet nog eens bij je "bijverdiensten". Over je bijverdiensten betaal je dan vanaf de eerste euro 38-42% belasting en premie. Je kunt bij je eerste werkgever melden, dat je bijverdiensten hebt en dáár vragen vanaf de eerste euro belasting in te houden, dus de belastingkortingen niet toe te passen. In dat geval is het voldoende om bij modale bijverdiensten 30% te reserveren. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk