1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kinderopvang kinderen met en zonder beperking

Auteur Bericht
Sander Geplaatst: vrijdag 02 Mei 2008 14:32
Hallo Allemaal,

Ik ben samen met iemand aan het uitzoeken of er markt is voor een kinderopvang voor kinderen met en zonder beperking.

Op dit moment zijn dit naar mijn idee 2 verschillende wereldjes. Gehandicaptenorganisaties bieden opvang / bso / weekendopvang voor kinderen met een beperking. Kinderopvangorganisaties bieden opvang aan kinderen zonder beperking. Deze laatste staan soms wel open voor kinderen met een beperking, maar lang niet altijd.

Wie zou mij tips kunnen geven over:
* Hoe ik kan uitzoeken of er draagvlak is voor kinderopvang voor deze beide doelgroepen?
* Waar je aan moet denken als je iets opstart?
* Wie kent soortgelijke initiatieven of weet waar ik daar informatie over kan vinden?
* Alle andere tips en adviezen zijn meer dan welkom!

We zitten nog erg in de fase van informatie zoeken en kijken of er mogelijkheden zijn.

Ik hoop hierdoor wat meer te weten te komen!
Geplaatst: vrijdag 02 Mei 2008 22:09
de nizw heeft hier onderzoek naar gedaan en er lopen 2 experimenten, naar wat ik nog weet, 1 in amsterdam. je zult op de site van de nizw al ontdekken dat het om 2 totaal verschillende werelden gaat! de reguliere kinderopvang wordt door de gemeente betaalt en gecontroleerd en heeft een eigen cao en inkomsten en eigen bijdrage. de pgb branche is soepelder en wordt vanuit de svb betaalt. het gaat om andere regels, cao en ook nog om andere kinderen. binnen mijn bedrijf zou ik incidenteel ook wel meer uitwisseling willen. maar structureel niet. natuurlijk ben ik er niet voor om deze kinderen met pgb aan de kant te zetten. maar ik heb een paar kinderen met down syndroom tussen de kinderen met adhd en pdd-nos. verschil: met down wil ongeveer een uur voor etenstijd, toilet en douche, en de andere kinderen 1 minuut.. (grof gezegd) de kinderen met adhd zijn direct, duidelijk maar ook aanwezig, dat kan voor kinderen zonder adhd teveel zijn en worden geiriteerd of niet gezien door de aandacht van de pgb kinderen. mijn mening is dat je kinderen recht door ze apart opvang aan te bieden. interactie kun je wel in spelmiddagen, uitwisselingen of feestjes organiseren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.