1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

als bijbaan

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 08 Mei 2008 13:41
hallo,
ik wil als huishoudelijke hulp gaan werken bij mensen met een PGB. Dit is een bijbaan naast mijn studie. Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Word ik automatisch een freelancer of moet ik me dan weer ergens aan melden?
Wie kan mij vertellen hoe alles in zijn werk gaat, ik kon het namelijk niet goed vinden op de site.
Geplaatst: donderdag 08 Mei 2008 19:25
je kunt gewoon aan de slag! of je werkt zoveel dat je straks voor een vrij beroep belasting moet betalen, of je werkt zo dat je aan de zorg vrager vraagt om het netto uit te betalen via de svb. maar ik denk dat je als student vaak je bruto salaris beter kan ontvangen op je eigen rekening want je hebt recht op veel teruggave van de belasting zoveel dat je vaak bijna je bruto salaris netto overhoud....! dus ontvang je salaris bruto, reserveer een derder voor belasting en waarschijnlijk heb je dit later als extra potje over!!!!
Geplaatst: woensdag 14 Mei 2008 22:03
Als student is het ook belangrijk om bij de IB groep na te vragen wat het bedrag is welke je mag bijverdienen. Dit jaar is het om en nabij de 14.000.- Je zult vast niet aan dit bedrag komen, maar het is goed te weten dat er een max. aan zit. Maak een klein kasboekje... dit kun je ook doen op kasboek.nl
Houd hierin bij wat je inkomsten zijn, maar ook je uitgaven! Op die manier verlaag je je inkomsten. Want over je inkomsten moet je 4,4% belasting betalen. (ziektekostenbijdrage). Ook de belastingdienst kent een max. aan bijverdiensten, deze is aanzienlijk lager dan de IB groep, de belastingdienst was van plan de grens voor bijverdiensten in te korten naar ca 6000,- Dus even navragen bij de belasting wat de grens voor bijverdiensten is: 0800-0543

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.